2022-02-16 07:37Presse meddelelse

Et nyt bærbart lys til content creators fra Small Rig

Small Rig har længe været kendt for at designe og producere prisbillige, kompakte og fleksible stativer til videoproducenter og fotografer. Deres produktudvalg strækker sig fra kamerarammer (cages) over skulderstøtter til trebenede stativer. Alle produkter designes i samarbejde med kendte professionelle videografer og fotografer. Small Rig har et bredt udvalg af specialkomponenter, der hjælper content creators med at konfigurere og tilpasse deres drømme-rig.

Nu er tiden kommet til et nyt og innovativt lys af typen COB (Chips on Board), der på én og samme tid er kraftigt og fleksibelt og samtidig har en meget konkurrencedygtig pris.

Det nye LED-lys, Small Rig 120RC, fås i to versioner: RC120 D (dagslys) og RC120 B (tofarvet). RC120 D har et kraftigt output på 62.600 lux (ved 1 m) og RC120 B et output på 52.800 lux (ved 1 m), når den medfølgende hyper-reflektor benyttes. Begge lamper har en professionel farvegengivelse med en CRI- og TLCI-værdi på henholdsvis 95 og 96.

RC120 har 9 indbyggede lyseffekter, og lyset kan nemt styres enten med den nye app (Small GoGo) eller ved hjælp af de intuitive kontrolknapper og menuer.

Begge lamper har et Bowens-montering, og de er kompatible med det meste tilbehør til at styre og forme lys på markedet.

Samtidig med lanceringen af de to lys sender Small Rig også flere softboxes på markedet, der er designet til brug sammen med de nye LED-lys.

En yderligere spændende egenskab ved det nye LED-lys er støjniveauet på kun 25 dB (±2 dB) på 1 meters afstand fra den ultra-støjsvage blæser. Du kan dermed undgå blæserstøj, når du f.eks. optager et interview under trange pladsforhold, hvor du skal have mikrofonen tæt på lampen.

En dobbelt strømforsyning understøtter både en adapter og et V-Mount batteri på 14,4 V/26 V, når du har opgaver uden for studiet.

Small Rig LED-lyset 120RC er lyset til dig - uanset om du optager virksomhedsportrætter den ene dag og fødevarereklamer den næste.

Levering og pris

Den vejledende udsalgspris er:

SmallRig  RC120D Cob Light DKK 2 149;-.

SmallRig  RC120B Cob Light DKK 2 549;-.

De nye LED-lys kan leveres med det samme

Flere oplysninger fås ved at kontakte lasse.ericson@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer

• Bærbart, kompakt og let design