2021-11-04 09:00Presse meddelelse

Et let objektiv til Sony med en fantastisk ydelse

Det nye objektiv AF 50mm F1.4 FE II fra Samyang er et standardobjektiv med fast brændvidde, der kombinerer høj ydelse og et kompakt format.

Objektivet vejer kun 420 gram og er det mindste (kun 88,9 mm) og letteste blandt alle objektiver med høj lysstyrke og en brændvidde på 50mm, der passer til Sonys FE-fatning.

Et objektiv med fast brændvidde på 50mm anses ofte at være det mest almindelige objektiv og viser næsten samme billedvinkel som vores øjne.

Det er det perfekte objektiv til dig, som gerne vil isolere og fremhæve dine motiver mod baggrunden, skabe flot baggrundssløring eller tage billeder i lav belysning.

Den optiske konstruktion består af 11 linseelementer i 8 grupper (2 ASP, 3 HR og 1 ED). Der opnås enestående skarphed og kontrast i hele billedet, når objektivet bruges sammen med Sonys full-frame-billedsensor.

Objektivets ni blændelameller giver en blød og naturlig bokeh, og du kan nemt fremhæve dit motiv på en fantastisk måde og skabe en flot baggrundssløring.

Objektivet har Samyangs lineære stepmotor, der imødekommer både fotografens og videografens krav om en mere lydsvag og mere præcis kontrol med store og tunge linsegrupper.

Du kan indstille en specialkontakt på siden af objektivet til at justere blænden, når du drejer fokusringen. Du kan konfigurere tilstanden med den valgfrie Lens Station, så den passer til dine egne præferencer (flere funktioner bliver tilføjet ved fremtidige opdateringer af firmwaren).

Det nye 50mm objektiv har en fokusring af gummi med mikromønster ligesom det tidligere lancerede objektiv AF 24-70 f/2.8 FE, der gør fokusringen meget nem at betjene. Objektivet er vejrforseglet og kan bruges under selv barske vejrforhold.

Objektivet passer til mange situationer og er fremragende, hvis du skal optage en video eller tage billeder af personer og på samme tid fremhæve omgivelserne.

Priser og levering

Det nye objektiv kan leveres i december.

Vejledende udsalgspris er DKK 5.099,-.

Kontakt karsten.rath@focusnordic.com for flere oplysninger.

De vigtigste specifikationer

• Vægt på kun 420 gram
  • Fantastisk billedkvalitet
  • Nærgrænse på kun 0,4 m