2020-05-28 07:59Presse meddelelse

En undervandsdrone til professionelle

Efter at have erobret luften, så vender teknologien nu blikket nedad og fører os længere ned under havoverfladen med den nye undervandsdrone M2 fra Chasing.

Med deres Gladius Mini, en letvægts drone til entusiaster, som tilmed var prisvenlig, introducerede Chasing sig selv som et spændende nyt firma og som pionerer indenfor undervandsdroner. Nu er tiden kommet til en professionel undervandsdrone (ROV), den nye M2.

Chasing M2 er en letvægts undervandsdrone/ROV, der er skabt til professionelle brugere og industriel anvendelse. Designet gør den fantastisk til inspektioner af skibsskrog, kajer, undervandskonstruktioner samt redningseftersøgninger. M2 har nye funktioner som flere og større motorer, et forbedret kamera, bedre billedkvalitet samt muligheden for at montere lasermålere, robotarme eller andet tilbehør på op til 1,5 kg, der hjælper dig med at udføre arbejdet.

På trods af den lave vægt på 4,5 kg, har den nye M2 hele 8 vektordrevne motorer, som gør det muligt at bevæge M2 i alle retninger. M2 kan bevæge sig med en hastighed på op til 3 knob, dykke ned til 100 m og operere indenfor en horisontal radius på 200 m.

Driftsmotorerne er udstyret med en teknologi, der mindsker risikoen for, at motoren sidder fast i sandet. Det gør, at piloten kan operere sikkert og stabilt i alle typer af komplicerede undervandsmiljøer.

M2 kameraet er udstyret med 4K video, en f/1.8 blænde samt en 1/2.3 Sony CMOS-sensor med elektronik billedstabilisering, som forbedrer kameraets ydelse i svagt lys samt det dynamiske omfang kraftigt. Dronen er også udstyret med to justerbare LED-lys på 2000 lumen.

En anden ny og spændende funktion er det nye udskiftelige batteri. M2-dronen er udstyret med et 99Wh batteri, der har en driftstid på 2-4 timer. Hvis du har brug for længere batteritid, er der mulighed for at købe et helt nyt 200 Wh batteri, der forlænger driftstiden betydeligt.

Funktionen med at montere eksternt udstyr, der forbedrer dronens funktioner, er noget, som mange professionelle har længtes efter. Dronen M2 er nu kompatibel med sofistikeret værktøj som robotarme, GoPro-kameraer, eksterne LED-lys og lasermålere mv. Den maksimale vægt på det fastgjorte udstyr er 1.5 kg og lever op til mange af industriens krav.

Den nye Chasing M2 kommer på lager til Juli.

Chasing M2 100M                vejl. Pris kr. 22.595.- inkl. moms

Chasing M2 200M                vejl. Pris kr. 23.895.- inkl. moms

Flere oplysninger fås ved at kontakte henrik.wernbo@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer:

• Skabt til professionelle brugere til eksempelvis inspektioner af skibsskrog, kajer, undervandskonstruktioner og redningseftersøgninger.
  • 8 driftsmotorer.
  • Udskifteligt batteri.
  • 4K video.
  • Maksdybde 100 m, 200 m vandret radius.
  • Kompatibel med ekstraudstyr såsom robotarme, GoPro-kameraer, lys og lasermålere.

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lowepro, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, GePe, Joby, Kowa, Celestron, LumeCube, Kipon, Polariod Originals, Lomography, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Novoflex, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer

Mikael Westheimer