2021-08-02 05:58Presse meddelelse

En ny udsigtskikkert i topklassen fra Kowa

Kowa er kendt som en af verdens førende producenter af kikkerter og udsigtskikkerter, og deres TSN-880-serie har været fuglekiggerens og udendørsentusiastens foretrukne valg i næsten to årtier.

TSN-99 Prominar er en videreudvikling af den populære serie og er samtidig Kowas første udsigtskikkert med både et konvekst XD-objektiv og en linse af ren fluorit-krystal. Den benytter med Kowas største objektiv nogensinde på hele 99mm, der giver en fantastisk ydelse under dårlige lysforhold og fremragende detaljer uden kromatisk aberration.

Udsigtskikkerten er helt nydesignet med en stærk ergonomi, der sammen med avanceret teknik sikrer høj brugervenlighed i lange perioder selv under barske vilkår.

Kikkerthuset er fremstillet af en 100 % magnesiumlegering og er et af de mindste og letteste i sin klasse af udsigtskikkerter med stort objektiv, hvilket gør kikkerten nemmere at tage med end tilfældet er med mange andre modeller.

TSN-99 har som de tidligere modeller Kowas hurtigfokus (dobbelt fokus), der giver mulighed for hurtigt at stille skarpt på detaljer med blot nogle få bløde drej, og finindstilling af fokus med en præcis fingerspidskontrol og den bedst mulige fokuseringspræcision med bittesmå justeringer – også med handsker på.

Opbygningen af optikken består af Kowas enestående linser af ren fluorit-krystal, og udsigtskikkerten kommer med deres største objektiv nogensinde på 99mm. Udsigtskikkerten giver med et Kowa XD-objektiv med ekstremt lav spredning en forbløffende billedkvalitet med fantastiske, skarpe farver og minimal kromatisk aberration selv ved stor forstørrelse.

Objektivet beskyttes yderligere med Kowas enestående KR-belægning, der forhindrer snavs, fugt og støv i at samle sig på overfladen. Udsigtskikkerten er kompatibel med hele Kowas sortiment af tilbehør.

Kowa introducerer sammen med den nye udsigtskikkert et nyt ekstremt bredt okular, TE-80XW 40x.

Det nye okular er designet til optimal visning både for det menneskelige øje og digitale kameraer samt smartphones til digiscoping.

Okularet har en forstørrelse på 40x og et synsfelt på op til 37 m ved en afstand på 1.000 m. Det gør det nemt at finde et motiv hurtigt på grund af den brede visning af omgivelserne.

Det optiske design indeholder en linse til feltudfladning, der opretholder en flad opløsning i hele synsfeltet på 80 grader, samt et XD-objektiv, der bruges til at minimere kromatisk aberration og har en KR-belægning, der beskytter mod snavs, fugt og støv.

Okularet er kompatibelt med den nye TSN-99-serie samt udsigtskikkerterne i serien TSN-880 og TSN-770.

Pris og levering

Den nye udsigtskikkert og det nye okular kan leveres i efteråret 2021.

Vejledende udsalgspris:

TSN-99 DKK 24900:-

TE-80XW 40x DKK 5349:-

TE-11WZ II DKK 5399:-

Flere oplysninger fås ved at kontakte hans.berquist@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer

Uovertruffen billedkvalitet

Hurtig og præcis fokus

Let og robust design

Vejrbeskyttet

TSN-99-serien indeholder både en vinklet model (TSN-99A) og en lige model (TSN-99S)

Om Focus Nordic – Denmark