2022-12-22 11:45Presse meddelelse

En ny analog line-up fra Pentax

Pentax/RicohPentax/Ricoh

Pentax er glad for at kunne meddele, at de har startet et nyt analogt projekt med det formål at udvikle flere nye analoge produkter til både fotografer, der er nye inden for analogfotografering, såvel som for de mere erfarne.
I første omgang vil de frigive et analogt kompakt point-and-shoot-kamera og senere et spejlreflekskamera.

Pentax startede med at fremstille fotografisk udstyr tilbage i 1919 og har gennem årene oparbejdet en solid viden om produktion og fremstilling af kameraer.

I dette projekt vil de samle både erfarne og yngre ingeniører for at drage fordel af deres ekspertise og viden om analoge kameraer og teknologierne skabt og bibeholdt af Ricoh Imaging/PENTAX, for dermed også at kunne inkorporere de nyeste teknologier og koncepter.

I projektet vil Pentax arbejde tæt sammen med slutbrugere og planlægger at promovere projektet gennem forskellige online og offline arrangementer og sociale medier, samtidig med at man vil lytte til kommentarer og forslag fra kamerabrugere om produktudvikling.

Vi har set en stigning i efterspørgslen af analoge kameraer, siger Ricoh/Pentax og analogfotografering er vokset i popularitet, især blandt yngre generationer. Søg efter "analoge kamera" på internettet, og der er utallige billeder af kreative og kendte mennesker, der bruger analoge kameraer. Mange unge fotografer nyder også at tage billeder med analoge kameraer, fremkalde filmen og derefter uploade billeder i digitaliseret form til sociale medier uden at lave et endeligt print.

Pentax håber at frigive flere detaljer og information om projektet i foråret 2023.

For mere information, kontakt venligst karsten.rath@focusnordic.com

Om Focus Nordic – Denmark

Focus Nordic Denmark i Rødovre ved København er en del af Europas største fotodistributør, Focus Nordic. Vores sortiment omfatter en række af de største agenturer inden for foto og tilbehør. Vores agenturer er Panasonic, Ricoh/Pentax, Kodak, Lexar, Transcend, Delkin, Steiner, Hähnel, Tamron, Ilford, Velbon, Sirui, Samyang, Kowa, Celestron, LumeCube, Polariod, Azden, Nissin, Kenko, Polaroid, Zeiss, NiSi, Ledgo, Zhiyun og Rotolight. Derudover har vi vores egen produktlinje under navnet Focus. Focus Nordic er medlem af BSCI, som arbejder for bedre arbejdsvilkår. Se mere på www.focusnordic.dk

Kontakt personer