2022-03-30 13:00Presse meddelelse

En kraftfuld opdatering fra Nanlite

Nanlite_Forza720Nanlite_Forza720

Den populære Forza-serie fra Nanlite opdateres nu markant med de hidtil kraftigste LED-lys i serien, nemlig de nye modeller Forza 720 og Forza 720B.

Nanlites målgruppe med de nye og hidtil kraftigste lys i Forza-serien er professionelle filmproducenter på højeste niveau. Begge LED-lys kan dæmpes helt, og 720 har en fremragende CRI-værdi på 95, mens 720B har et gennemsnit på 96. TLCI-værdien er 96 for model 720 og en gennemsnitlig værdi på 97 for model 720B.

Det nye kraftige LED-lys har et fremragende output (med reflektor) på 3.945 lux på 5 meter for 720-modellen og 3.152 lux for 720B, hvilket gør lyset til det mest lysstærke LED-spot i verden med to farver! Samlet set er lysstyrken for Forza 720B 75% af det, som Forza 720 giver.

Forza 720 vejer kun 4,8/5,3 kilo og er nem at transportere og hurtig at opsætte eller flytte rundt på scenen. Lyset er designet til brug både i studiet og i marken. LED-lyset kan strømforsynes med enten den medfølgende strømforsyning eller to V-Mount batterier på 14,8 V (medfølger ikke) og er det ideelle valg til udendørs og mobile optagelser. Lyset styres nemt via det intuitive indbyggede kontrolpanel samt trådløs styring via 2,4 GHz-båndet, Bluetooth, appen Nanlink eller DMX/RDM.

Et nyt buet gaffeldesign giver mulighed for større hældningsvinkel på lyset, mens et låsedesign uden roset på den ene side gør installation og præcis justering meget nemmere. En intuitiv klemme til quick-release kan bruges til at sætte styringsenheden fast på lysstativet og understøtter en mekanisme til quick-release.

Dette design og disse innovationer har til formål at skabe et hurtigt og stabilt arbejdsmiljø. Lyset er fuldt kompatibelt med Nanlites brede udvalg af tilbehør, herunder fresnel-linser, softboxes og lamper, der giver brugeren fuld fleksibilitet og kreativitet.

Det ultra-støjsvage kølesystem er optimeret til lydstyring på scenen og kan begrænse blæserstøjen til et utroligt lavt niveau og samtidig opretholde fuld ydelse.

Begge LED-lys kommer med Nanlites populære indbyggede praktiske effekter såsom INT Loop, Flash, Pulse, Storm, TV, Candle/Fire, Bad Bulb, Fireworks, Explosion m.m.

Pris og levering

De nye LED-lys kan leveres i april.

Nanlite Forza 720 LED Spot light DKK 15.199;-

Nanlite Forza 720B Bi-Color LED Spot light DKK 16.999;-

Flere oplysninger fås ved at kontakte odd.bergsto@focusnordic.se

De vigtigste specifikationer