2023-05-12 11:00Presse meddelelse

En fantastisk all-rounder fra Focus Sport Optics

Focus Sport Optics SceneryFocus Sport Optics Scenery

Sommeren nærmer sig, og når du går ud i skoven, kan du nærmest høre naturen gro. En af de bedste måder at nyde naturen på er gennem en kikkert. En god kikkert hjælper dig med at se detaljer, som du ikke kan se med det blotte øje. Focus Scenery er en ny serie fra Focus Sport Optics, der hjælper dig med at se en ny dimension af vores vidunderlige natur.

Den nye Focus Scenery-kikkert har et klassisk Porroprisme-design, der giver dig en kikkert med god optik til en rimelig pris. Kikkerten er beklædt med et beskyttende slidstærkt gummi, der beskytter kikkerten og samtidig giver maksimal komfort og det bedst mulige greb, selv hvis det er koldt og du har handsker på. Kikkerten har twist-up øjenkopper, der giver et komfortabelt syn selv under længere observationer, uanset om du bærer briller eller ej.

En FMC-belægning på objektiverne giver brugeren et klart og skarpt billede, og den store fokusknap giver hurtig og nem fokusering, så du hurtigt kan finde motivet.

Det nye kikkertsortiment består af fem modeller: 8x40, 7x50, 10x50, 12x50 og en 7x50 med fri fokus. Alle kikkerter er udstyret med BAK-4-prismer, der anses for at være den bedste type Porroprisme, da de er fremstillet af fremragende optisk glas, der giver et klarere billede.

Focus Scenery er en fantastisk allround kikkert, som er et uovertruffent redskab for friluftsentusiaster, der ønsker en alsidig kikkert af høj kvalitet, der kan fungere godt i en række forskellige situationer. Denne kikkert er designet til at være velegnet til en lang række aktiviteter, herunder fugleobservation, vandreture, jagtture, maritime miljøer og dyrelivsobservationer.

En af de største fordele ved Focus Scenery er deres alsidighed. De har et medium til højt forstørrelsesområde, hvilket betyder, at de kan bruges til både observationer på lang afstand og tæt på. 8x40-modellen er den bedste all-rounder, 12x50 er fantastisk til at komme tæt på og se på lang afstand, og 7x50 er bedst egnet til maritime miljøer. 7x50 Free Focus har mulighed for at fokusere fra 10 m til uendeligt.

Alle Scenery-kikkerter har også et bredt synsfelt (115 m ved 1000 m for 10x50), hvilket gør dem nyttige til at scanne store områder hurtigt og effektivt.

En anden vigtig egenskab ved kikkerterne er deres holdbarhed og robuste design. De er designet til at være stænktætte, tågetætte og stødsikre, hvilket betyder, at de kan modstå barske vejrforhold og hård håndtering. Det gør dem ideelle til udendørs aktiviteter, hvor du kan støde på dårligt vejr eller ujævnt terræn.

Prisfastsættelse og forsendelse

Den nye kikkert er tilgængelig til øjeblikkelig forsendelse

Focus scenery er tilgængelig fra DKK 849;-

For yderligere oplysninger, kontakt venligst hans.bergquist@focusnordic.se