2024-05-02 14:00Pressmeddelande

Två eleganta nyheter i Fiskarhedenvillans nya huskatalog

Froströk och Hägring i putsad fasadFroströk och Hägring i putsad fasad

Onsdag den 1a maj släpptes Fiskarhedenvillans nya huskatalog innehållandes två eleganta nyheter med minimalistiskt formspråk.

Froströk

TYP: 1-PLAN
INVÄNDIG YTA: 110,5 m2
ANTAL RUM: 4
VARAV SOVRUM: 3
TAKVINKEL: 3°

Froströk är ett yteffektivt enplanshus i ett stilrent minimalistiskt formspråk. Eleganta fönsterpartier ramas in av förlängda gavlar och utkragande tak som erbjuder väderskyddade passager mellan ute och inne. Kontrasten mellan huskroppens öppna och slutna partier väcker nyfikenhet för vad insidan har att erbjuda.

Hägring

TYP: 1-PLAN
INVÄNDIG YTA: 145,6 m2
ANTAL RUM: 4
VARAV SOVRUM: 3
TAKVINKEL: 3°

Hägring är ett elegant enplanshus med generösa fönsterpartier och utkragande tak som upplöser gränsen mellan ute och inne. Husets funktioner har organiserats längs en central axel som bildar en vacker siktlinje genom huskroppen. Från kök och vardagsrum når man den takade uteplatsen som på ett omsorgsfullt sätt integrerats i husets formspråk.

Utöver dessa nyheter har flera av kataloghusen fått uppdaterade planlösningar. Allt detta och massor av ny inspiration finns i vår huskatalog som finns att läsa online eller beställa hem på vår webbplats fiskarhedenvillan.se

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter cirka 1 miljard SEK. Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus. Inom Fiskarhedenvillankoncernen finns även Fiskarhedenvillan Bostad som är inriktat på att utveckla större markområden för radhus, parhus och villor.

Pantea Guogardi
Social Media and PR Manager