2021-06-18 04:55Pressmeddelande

Pressinbjudan: Första spadtaget för Villazero – det koldioxidneutrala småhuset

Gabriella Hagman, Gunnar Jönsson och Kristina Hansén står framför skylten somd et står Villazero på. Gabriella Hagman, Gunnar Jönsson och Kristina Hansén på invigning av tomten och avslöjandet av namnet på projektet.

Måndag den 28e juni klockan 15:30 välkomnar vi press till vårt första spadtag, en symbolisk milstolpe i vårt hållbara samverkansprojekt Villazero. På plats finns projektets initiativtagare Fiskarhedenvillan, Mondo Arkitekter och Structor Byggteknik Dalarna. Även Byggpartner som tillhandahåller vårt bygglag med kvinnor finns på plats.

Spadtaget sker på tomten där huset ska byggas, på adressen Furustigen 6 i Borlänge.

Vi hoppas att ni vill delta på och dokumentera vår ceremoni.

Vänligen meddela er närvaro till presskontakt.

Vi följer folkhälsomyndighetens råd och riktlinjer för att minska smittspridning.

Villazero är ett samverkansprojekt som Fiskarhedenvillan, Mondo Arkitekter och Structor Byggteknik Dalarna driver tillsammans, med stöd ifrån Region Dalarna. Syftet med projektet är att bygga ett koldioxidneutralt småhus i Borlänge.

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter 670 miljoner kronor (2015). Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus.

Pantea Guogardi
Social Media and PR Manager