2021-04-30 05:30Pressmeddelande

Fiskarhedenvillan presenterar 4 helt nya husmodeller i samband med katalogsläpp

Eldfall exteriör förlängdEldfall exteriör förlängd

Varje år i maj släpper Fiskarhedenvillan en ny huskatalog. I år släpper Fiskarhedenvillan 4 helt nya husmodeller i samband med katalogen, och utöver detta även 4 uppdaterade husmodeller med nya namn.

Nya husmodeller

Aura 1-planshus 145,5 m2
Mirage 1,5planshus 167,9 m2
Eldfall 2-planshus 153,4 m2
Månsken Sluttningshus 171,4 m2

Uppdaterade husmodeller

Lövsångaren blir Ljungeld 1-planshus 121,3 m2
Tidlös 01 blir Solstorm 1-planshus 128,8 m2
Tidlös 05 blir Skymning 2-planshus 152,8 m2
Tidlös 07 blir Luna Sluttningshus 163,2 m2

Utöver de nya samt uppdaterade husmodeller har två husmodeller bytt namn. Tidlös 02 blir Staren och Tidlös 03 blir Graniten.

Så här säger Andreas Nordström, Designansvarig hus på Fiskarhedenvillan, om de nya husmodellerna:

- Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vår huskollektion för att inspirera och göra det enklare för våra kunder att hitta lösningar som passar deras situationer och önskemål. Nu presenterar vi en rad nyheter i olika storlekar och stilar som har gemensamt att de visar hur ytor kan optimeras och karaktären förstärkas genom en noggrant avvägd och stilsäker utformning. Vår ambition är att alla som går i tankar att bygga nytt ska kunna hitta inspiration bland våra husmodeller!

Den nya huskatalogen finns att beställa gratis eller läsa digitalt på Fiskarhedenvillan.se från och med den 1 maj.

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter 670 miljoner kronor (2015). Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus.

Patrik Andersson
Marketing Director