2024-04-29 05:20Pressmeddelande

Fiskarhedenvillan får ny vd

Ingemar Falk, t.v, tar över som vd efter Gunnar Jönsson t.h. Ingemar Falk, t.v, tar över som vd efter Gunnar Jönsson t.h.

Den 1 maj tillträder Ingemar Falk som ny vd för Fiskarhedenvillan. Ingemar har det senaste 1½ året varit Affärsområdeschef styckehus på företaget. Dessförinnan jobbade Ingemar som enhetschef på ABB (numera Hitachi Energy) i Ludvika och har lång erfarenhet från ledande befattningar.

– Det känns naturligtvis väldigt roligt. Jag kommer att fortsätta arbetet med att bygga ett kundorienterat företag med medarbetare som trivs och som har ett konkurrenskraftigt erbjudande, för att stärka vår ställning som en ledande hustillverkare i Sverige och Norge, säger Ingemar.

Ingemar efterträder Gunnar Jönsson som efter 17 år som vd på Fiskarhedenvillan går i pension.

– Småhusbranschen är mycket cyklisk och det har i perioder varit tufft. Därför är det extra kul att lämna över stafettpinnen till Ingemar nu när vi känner av att småhusbyggandet börjar ta fart igen, säger Gunnar.

– Det har varit spännande och lärorika år och drivkraften har varit alla fantastiska medarbetare, yrkesskickliga entreprenörer och engagerade agenter. Jag är glad att jag kan fortsätta jobba för Fiskarhedenvillan genom mitt nya uppdrag som ordförande i bolagets styrelse, avslutar Gunnar.

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter cirka 1 miljard SEK. Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus. Inom Fiskarhedenvillankoncernen finns även Fiskarhedenvillan Bostad som är inriktat på att utveckla större markområden för radhus, parhus och villor.

Pantea Guogardi
Social Media and PR Manager