2022-05-02 10:30Pressmeddelande

Årets nya husmodeller är här!

Med årets huskatalog utökas Fiskarhedenvillans huskollektion med fyra helt nya husmodeller. Här kan såväl barnfamiljen som den kräsne designintresserade hitta hem.

- Vi jobbar hela tiden med att få en så komplett huskollektion som möjligt. Med de här modellerna matchar vi marknadens högt ställda förväntningar, menar Andreas Nordström som är designansvarig på Fiskarhedenvillan.

Från den 1 maj finns de fyra nya husmodellerna tillgängliga för husbyggare. Ett tvåplanshus, ett parhus och två enplanshus varav ett i vinkel.

- Vi har jobbat med långa perspektiv, siktlinjer och semiöppna planlösningar för att skapa både avskildhet och kontakt mellan hemmets olika ytor. Vi tittar på ljuset och hur varje kvadratmeter kan användas optimalt. Vi vill att husets funktioner ska kunna haka i varandra för att ge en harmonisk rytm och genomtänkta flöden, förklarar Andreas Nordström.

Det stora tvåplanshuset Halo är iögonfallande. Inklusive det integrerade garaget är husmodellen nästan 300 kvadratmeter stort, stora glaspartier gör att utsikt kan nyttjas maximalt. Ett stilsäkert hus i minimalistiskt utförande som utstrålar funktion och sober elegans. Balansen mellan öppenhet och slutenhet är noggrant avvägd för att ge Halo sitt exklusiva uttryck.

Vinkelhuset Gnistra är en fullträff för barnfamiljen. Här samsas praktiska lösningar för en smidig vardag med arkitektoniska finesser som sätter guldkant på tillvaron. Här finns en avskild del med tre sovrum där barnen kan ha sitt eget paradis.

Lysglimt är huset för den designintresserade. Det asymmetriskt sadeltaket är inte bara snyggt och ger huset karaktär, det gör också taket flexibelt för effektiv placering av solpaneler. Lysglimt är gavelställt och har en central axel med fri sikt genom hela huset. Vardagsrummet är ett riktigt wow-rum, glaspartier på båda sidor ger rummet en fantastisk rymd och ett härligt ljusinsläpp.

Eklips är ett parhus i kubistisk stil som sticker ut från mängden.

- Här har vi jobbat med små grepp som ger huset stor estetik.  Det är en enkel utformning i grunden, men med många spännande detaljer. Som standard har vi valt att sätta liggande panel i undre plan och stående panel på övre plan. Det skapar dynamik, berättar Andreas Nordström.

Halo, tvåplanshus på 245,1 kvadratmeter

Gnistra, enplanshus på 144,9 kvadratmeter

Lysglimt, enplanshus på 130 kvadratmeter

Eklips, parhus på 128,6 kvadratmeter per lägenhet

Den nya huskatalogen finns att beställa gratis eller läsa digitalt på fiskarhedenvillan.se.

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter 670 miljoner kronor (2015). Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus.