2023-03-29 08:24Nyheter

Villazero vinnare i Årets Bygge Kategori: Bostäder

Kristina Hansen, Gabriella Hagman och Gunnar Jönsson tar emot priset för Årets bygge Kategori: BostäderKristina Hansen, Gabriella Hagman och Gunnar Jönsson tar emot priset för Årets bygge Kategori: Bostäder.

Villazero har tilldelats utmärkelsen Årets bygge i kategorin Bostäder i tidningen Byggindustrin årliga tävling.

Juryns motivering lyder:

“Hållbart bostadsbyggande har nått en ny nivå i detta bygge som innehåller ”extra allt”. Modiga och innovativa beslut har lett fram till ett imponerande slutresultat, där lärdomar och inspiration spiller över på många. Bygglaget, bestående av alla skrån men enbart av kvinnor, lyfter frågan om en jämställd byggbransch och visar att det går att tänka utanför boxen.”

Projektdrivarna Fiskarhedenvillan, Mondo Arkitekter Dalarna och Structor Byggteknik Dalarna är mycket stolta över utmärkelsen. De kommenterar priset:

– Vi är innerligt stolta och glada över utmärkelsen och hoppas att projektet inspirerar fler till att bygga hållbart.

Kontakt:

Gunnar Jönsson, Fiskarhedenvillan AB
gunnar.jonsson@fiskarhedenvillan.se

Kristina Hansen, Structor Byggteknik Dalarna AB
kristina.hansen@structor.se

Gabriella Hagman, Mondo Arkitekter Dalarna AB
gabriella.hagman@mondo.se

Om Fiskarhedenvillan

Husleverantören Fiskarhedenvillan har funnits sedan 1993 och levererar ungefär 650 villor varje år. Företaget omsätter cirka 1 miljard SEK. Bland våra medarbetare hittar du administratörer, arkitekter och ingenjörer. Vi arbetar med hållbarhet för vi vill att framtiden ska se tillbaka på oss som företag och tycka att vi gjorde bra saker. De hus som vi bygger idag kommer finnas kvar i flera generationer framåt, därför vill vi redan nu försöka matcha de krav som era barn och barnbarn kommer att ställa på ett hållbart boende. Vår högsta önskan är att alla våra kunder ska känna sig stolta över sitt hus. Inom Fiskarhedenvillankoncernen finns även Fiskarhedenvillan Bostad som är inriktat på att utveckla större markområden för radhus, parhus och villor.

Pantea Guogardi
Social Media and PR Manager