2020-11-03 10:35Pressmeddelande

Nya möjligheter för e-handlare - DreamLogistics och Extend Commerce i samarbete

Att sälja saker online är en sak. Nästa steg är leveransen. Här krävs precision, teknik och samarbete. Var sak till rätt person, och oavsett om beställningen är ett läppstift eller byggmaterial till en hel villa så är varje leverans lika viktig. För att allt ska fungera behöver systemen bakom samarbeta, och var och en av e-handelsaktörerna bygger idag sitt eget ekosystem av tjänster, lösningar och produkter. Och nu finns ytterligare en möjlig kombination: DreamLogistics och Extend Commerce.

Upprinnelsen till integrationen är enkel: en kund som sedan tidigare samarbetar med DreamLogistics behövde också ett system för order management och Extend Commerce kopplades in. Systemen har nu integrerats med varandra, funktionaliteten har säkerställts och en standardkoppling till DreamLogistics system finns nu tillgänglig.

- Vi samarbetar med en rad andra tredjepartslager och lagersystem, så att ha en integration till DreamLogistics var en självklarhet för oss, säger Mathias Bredin, sälj- och marknadschef på Extend Commerce. Integrationen innebär att vi mer eller mindre erbjuder en ”plug and play”-lösning om man är kund hos Extend Commerce. Men jag skulle också vilja vända på det; om man är kund hos DreamLogistics så kan man lika smidigt addera order management, inköp och andra tjänster från oss.

I takt med att e-handlare säljer på ett växande antal marknadsplatser — och att handeln också går över nationsgränserna — så kommer behovet av lagerhållning att öka. Och här kommer lösningar av detta slag in.

- Än är samarbetet relativt nytt men kopplingar har initierats även från DreamLogistics håll, och på kort tid har två kunder valt lösningen. Många ser idag fördelen med att bygga upp ett fungerande ekosystem redan från början och det här är ett steg i rätt riktning.

Att ha ett väl kalibrerat lager blir också allt viktigare, och det är ofta ett villkor för att få sälja på vissa av framtidens marknadsplatser. Här kan integrationen komma till verklig nytta för både Extend Commerce och DreamLogistics kunder, genom möjligheten att ha full koll på både lager och ordrar, oavsett var de kommer ifrån.

- Vi vill etablera goda samarbeten med aktörer som vi jobbar bra med och som vi kan rekommendera till våra kunder. Detta är ett sådant, och jag tror att det går åt båda håll, avslutar Mathias Bredin.

Om Extend Commerce

Extend Commerceär ett nav för alla dina ordrar, som kommer från olika kanaler som webbbutiker, e-post eller elektroniskt överförda. Extend gör det enkelt för dig att få kontroll över alla dina ordrar, på ett ställe. Extend Commerce effektiviserar & hanterar affärskritisk processer för ekonomi, lager, och orderinformation mot multipla partners, kanaler & marknader. Affärssystemet ger kontroll och realtids information samt inbyggd logik och intelligens för affärsprocessen.

Mathias Bredin
Head of Sales & Marketing