2019-08-19 11:28Pressmeddelande

Extend Commerce Sailing Team femma i finalen av Sailing Champions League

null

Vi missade tyvärr vårt mål, att nå finalen, med minsta möjliga marginal då vi slutade femma i grundomgången och de fyra bästa seglade finalen. Det känns riktigt surt även om vi förbättrade vår sjundeplats från ifjol, säger Björn Hansen och fortsätter:

En lite sämre andradag gjorde att vi inte nådde riktigt ända fram. Samtidigt känner vi att konkurrensen hårdnat sedan ifjol. Det finns inga dåliga lag här. Det känns som att vi verkligen behöver tänka till i Sverige hur vi ska få fler lag att satsa på den här seglingsformen som verkligen växer. Vi får inte halka efter mer nu.

Sailing Champions League är i grunden en tävling mellan drygt 400 klubbar från Europa och Australien. Till finalen i St Moritz hade det efter kvalen kokat ner till en final mellan de 24 bästa klubbarna.

Efter 18 seglingar i grundomgången seglades en finalomgång med de fyra bäst placerade klubbarna. Finalen vanns av Royal Sydney Yacht Squadron från Australien följd av Norddeutcher Regatta Verein från Tyskland och Kalövig Bådelaug från Danmark.

Bland de fem svenska klubbar som försökte kvala in till finalen var det bara KSSS och Extend Commerce Sailing Team som lyckades och teamet bestod av Björn Hansen, Mathias Hermansson, Pontus Meijer och Mathias Bredin.

Mer information finns på: www.ksss.se

Extend Commerce  stödjer under 2019 Björn Hansen med besättning i deras jakt på att vinna seglingens Champions League. Teamet med meriter såsom VM silver och brons i matchracing och femfaldig vinnare av Match Cup Sweden representerar Kungliga Svenska Segel Sällskapet, KSSS.

För mer information kontakta:

Mathias Bredin, Extend Commerce, tel 073-518 70 62, e-mail mathias.bredin@extend.se

Om Extend

Extend Commerce är ett svenskt företag som har utvecklat en plattform för automatisk kontroll och synkronisering av lager-, försäljnings- och orderinformation mot multipla partners, kanaler och marknader. Extend Commerce  kunder får inbyggd logik och realtidsdata för att kunna styra sina verksamhetsprocesser. Bättre information betyder bättre beslut för att optimera och utveckla ditt företag. Extend Commerce plattform är helt modulär och flexibel för att utöka funktionaliteten när du behöver den. För mer information besök www.extend.se

Extend Commerce

Om Extend Commerce

Extend Commerce effektiviserar & hanterar affärskritisk processer för ekonomi, lager, och orderinformation mot multipla partners, kanaler & marknader. Extend Commerce ger kontroll och realtids information samt inbyggd logik och intelligens för affärsprocessen.

Mathias Bredin
Head of Sales & Marketing