2023-10-25 05:15Pressmeddelande

Extend Commerce stärker närvaron i Danmark: nytt Köpenhamnskontor

Extend Commerce kontor på Højbro Plads i Köpenhamn och Linus Bergström, säljansvarig i Danmark. Extend Commerce kontor på Højbro Plads i Köpenhamn och Linus Bergström, säljansvarig i Danmark.

Extend Commerce tar nu klivet över Öresund och etablerar ett kontor i Köpenhamn. Målet är att öka närvaron i Danmark och möta framtidens behov inom handel och logistik. Linus Bergström tillträder samtidigt som säljansvarig för den danska marknaden.

Danmark har en lång och väl etablerad tradition av handel, och företagskulturen kännetecknas av öppenhet för innovation och digital transformation. Detta går hand i hand med Extend Commerces mål och värderingar, och med ett nytt Köpenhamnskontor på centrala Højbro Plads tas nu ett nytt – och stort – steg mot framtiden.

I samband med att kontoret etableras tillträder Linus Bergström, senast från Fortnox Finans, som säljansvarig i Danmark. Linus, har en gedigen bakgrund inom företagande och entreprenörskap och har bland annat startat och drivit ett företag inom last mile distribution.

— Att få vara en del av den här resan, och att arbeta tillsammans med våra kunder och partners för att realisera deras potential är otroligt inspirerande, säger Linus Bergström.

Extend Commerce arbetar sedan länge med ett flertal kunder i Danmark, och ser ett tydligt och ökat intresse för plattformen som ger koll på hela processen kring order, lager och inköp. Nyligen lanserades dessutom en standardintegration till det ledande ekonomisystemet i Danmark: Visma e-conomic.

— Vi arbetar med Solar och HJ Hansen sedan tidigare och vi har sett ett stort intresse för våra produkter och tjänster i Danmark, inte minst eftersom vi har en så tydlig inriktning mot företag som jobbar med fysiska produkter och handel. Vi vet att vårt ERP fungerar bra med exempelvis Vismas ekonomisystem och att många kunder efterfrågar just order management, inköp och lager i tillägg till sitt ekonomisystem, och här ser vi en otrolig potential, säger Mathias Bredin, sälj- och marknadschef på Extend Commerce.

Bolagets inträde på den danska marknaden är en strategiskt viktig utveckling som inte bara öppnar dörrar till nya affärsmöjligheter, utan också möjliggör starkare samarbeten och en snabbare respons på marknadsförändringar. Kontoret i Köpenhamn kommer också att fungera som en lokal hub för kundkontakt och partnersamarbete, och därmed förbättra service och tillgänglighet för befintliga och nya kunder i regionen.

Om Extend Commerce

Extend Commerce affärssystem är ett nav för alla dina ordrar, som kommer från olika kanaler som webb-butiker, marknadsplatser, elektroniskt överförda eller manuellt registrerade. Extend Commerce gör det enkelt för dig att få kontroll över alla dina ordrar, på ett ställe. Systemet effektiviserar & hanterar affärskritisk processer för ekonomi, lager, och orderinformation mot multipla partners, kanaler & marknader. Affärssystemet ger kontroll och realtids information samt inbyggd logik och intelligens för affärsprocessen.

Mathias Bredin
Head of Sales & Marketing