2022-05-12 15:51Nyheter

Nyhetsbrev maj 2022

Nya samarbeten, nya möjligheter

Under vintern har vi välkomnat flera nya kunder, och några har nu implementerat systemet och är igång med en smidigare process för order, lager och inköp. Här är ett par av dem.

Spares
Spares säljer reservdelar och detaljer till återförsäljare och slutkund, och hanterar varje månad runt etthundratusen ordrar. Sedan en tid tillbaka har det tidigare systemen Microsoft Business Central och Specter ersatts av XTND BACKEND som nu integrerar B2C och B2B webbshop samt är integrerat till Spares WMS samt Fortnox för ekonomi.

Elixir Pharma
Elixir Pharma säljer moderna kosttillskott för moderna människor, och ja, då ligger det ju nära till hands att också ha ett modernt system för order, lager och inköp. Lösningen inkluderar integration till Visma för redovisning och 3PL:aren Lagerservice för lager. Vi välkomnar Elixir Pharma till XTND.

Portia
Sedan 1924 säljer Malmöbaserade familjeföretaget Portia klassiska herraccessoarer som slipsar, bälten, mössor och scarves. Deras produkter säljs via e-handelsplattformen Shopify, och mot B2B används XTND B2B WEBSHOP. För bokföring är Fortnox integrerat – allt processas via XTND BACKEND och XTND WMS.

Situationen i vår omvärld

Invasionen mot Ukraina har nu pågått i över två månader. Vi har inga samarbeten eller andra kopplingar till Ukraina, Belarus eller Ryssland och våra system påverkas inte vad gäller utveckling eller drift. Som medmänniskor är vi dock förstås djupt påverkade av situationen.

Nytt användargränssnitt och smarta funktioner för säljare.

Vår B2B-webbshop i XTND Backend har nu ett nytt och mer tillgängligt gränssnitt, särskilt framtaget som ett verktyg för säljare. Här visas information kopplad till respektive säljares kunder och deras konton, order och rabatter, vilket skapar ett mer effektivt säljarbete.

1/ Egen startsida
Varje säljare har nu sin egen startsida där information om hans eller hennes specifika kunder och total försäljning visas på ett överskådligt sätt.

2/ Tydligare flikar
Gränssnittets flikar har justerats, exempelvis i listan över kunder kopplade till respektive säljare. Du hittar också en direktlänk till XTND B2B webbshop, och i inloggat läge har säljaren tillgång till information, order, sortiment och rabatter etc för varje kund så denna kan utföra eller hjälpa sin kund med orderläggning/editering.

3/ Eget konto – och enklare att samarbeta
Varje säljare har sitt eget användarnamn/lösenord och kan endast komma åt information kopplad till sina konton. Gränssnittet ger en bra överblick och möjliggör för säljare att följa sin försäljning och ha ett nära samarbete med sina kunder.

Denna funktion behöver aktiveras för att bli tillgänglig.

Nytt produktråd – tillsammans utvecklar vi Extend Commerce

Vi på Extend Commerce vill erbjuda det bästa affärssystemet för små och medelstora handelsbolag och vi strävar hela tiden efter att förädla och utveckla vårt erbjudande. För att säkerställa att vi gör relevant utveckling som är till nytta för våra användare så har vi nu startat ett produktråd.

– Vårt produktråd består av en grupp kunder som representerar vår målgrupp och tillsammans för vi en strategisk diskussion kring våra produkter och tjänster, säger Mathias Bredin, Head of Sales & Marketing. Vårt gemensamma fokus är framtiden och i produktrådet har vi en fin dynamik och riktigt bra engagemang. Vi får också input från olika branscher och förutsättningar, och precis som i all utveckling så handlar mycket om att ta vara på möjligheter och hitta små förändringar som kan göra stor skillnad.

Tillsammans kommer vi att utveckla och förhoppningsvis förbättra våra system, och vår ambition är erbjuda tjänster och produkter som på ett långsiktigt, stabilt och innovativt sätt underlättar order, lager och inköp.

Har du tankar eller synpunkter som kan göra systemet ännu bättre, smartare och smidigare att använda? Hör gärna av dig till oss, så tar vi frågan vidare.

Om Extend Commerce

Extend Commerce är ett nav för alla dina ordrar, som kommer från olika kanaler som webbbutiker, e-post eller elektroniskt överförda. Extend Commerce gör det enkelt för dig att få kontroll över alla dina ordrar, på ett ställe. Extend Commerce effektiviserar & hanterar affärskritisk processer för ekonomi, lager, och orderinformation mot multipla partners, kanaler & marknader. Affärssystemet ger kontroll och realtids information samt inbyggd logik och intelligens för affärsprocessen.