2016-07-04 10:55Press releases

Etraveli Smart Media blir Secret Escapes Skandinaviska säljare

Etraveli Smart Media, en del av Nordens ledande onlineresebyrå med siter som flygresor.se, blir ansvariga för hotelleverantören Secret Escapes mediaförsäljning i Skandinavien.

Etraveli Smart Media erbjuder digitala medialösningar för kunder som till exempel Visit Britain, Master Card och SAS. Tidigare har Etraveli Smart Media sålt sina egna mediaprodukter och mediapaket, nu blir de för första gången anlitade av en extern uppdragsgivare, Secret Escapes, som har 31 miljoner medlemmar globalt. Secret Escapes finns i 21 länder, bland annat Sverige, Danmark, Norge, Tyskland och USA.

“Secret Escapes blev rekommenderade att kontakta oss, för att se om vi var intresserade av att sköta deras mediaförsäljning i Skandinavien. Vi jobbar med liknande medialösningar och har kunskapen för att leverera. Men det är första gången vi tar ett externt uppdrag där vi representerar ett annat bolag. Vi blir återförsäljare för deras mediaprodukter, vilket är en spännande utmaning”, säger Helena Sjögren, chef på Etraveli Smart Media.

Secret Escapes jobbar redan med integrerade medialösningar via display, mejl och sociala medier. Företaget har kunder från turistbyråer och flygbolag, till kunder som Canon, Clarins och Volvo.

“Både resebranchen och mediabranchen rör sig väldigt fort framåt, så vi behövde ett team som redan ligger i framkant. Etraveli Smart Media vet skillnaden mellan att bara sälja mediautrymme och faktiskt addera någonting mer till våra medlemmars upplevelse”, säger George Hiles, global chef för media på Secret Escapes.

Nu förväntar sig de båda parterna att attrahera varumärken som inte bara jobbar med resor, utan även varumärken inom mode, motor och skönhet.

About Etraveli Group

Founded in the year 2000, Etraveli Group was one of the first companies to offer online booking of flight tickets. In those days, we sent them out by regular mail. Today that would be very difficult as we now have almost 12 million customers per year. We are the leading online travel agency in the Nordic countries, the fastest growing in Europe and our presence across the web spans 50 countries. We constantly find new solutions to bring travelers together, and make the world smaller.