2020-09-02 14:56Pressemelding

Dreams utnevnt på CB Insights årlige Fintech 250-liste

Økonomisk velvære-startupen, Dreams (www.getdreams.com), har blitt inkludert på CB Insights Fintech 250 - en prestisjetung liste over nye private firma som jobber med banebrytende finansiell teknologi.

2020-utgave av listen markerer det tredje året der CB Insights kårer de beste fintech-selskapene på global basis. Fra tidligere år anerkjenner Fintech 250 de nå ledende selskapene i bransjen; Monzo, Revolut, TransferWise og N26, blant andre.

CB Insights er et amerikansk selskap som leverer en plattform for business-analyser samt en global database som gir markedsinformasjon om private selskaper og investoraktiviteter. Firmaene på årets Fintech 250-liste ble plukket fra en gruppe på 16 000 selskaper, inkludert søkere og nominerte, basert på flere faktorer, som markedspotensial, investorkvalitet, partnerskap, team-styrke og teknisk nyhetsverdi.

Dreams er en av et mindre antall fintechs som blir hedret for sine prestasjoner i kategorien “Personal Finance”.

CB Insights administrerende direktør, Anand Sanwal, sier: “Vi er stolte over å igjen anerkjenne de 250 beste private fintech-selskapene globalt. Årets Fintech 250 representerer 25 land og strekker seg over 19 kategorier - alt fra detaljebank og krypto, til forsikring og kapitalforvaltning. Den forrige Fintech 250-klassen samlet inn mer enn 22 milliarder dollar i investor-finansiering, og så mer enn 20 utganger etter å ha blitt anerkjent. Vi forventer at årets klasse vil ha lignende suksess da de fortsetter å transformere hvordan mennesker og bedrifter bruker, sparer, låner og investerer pengene sine.

Henrik Rosvall, administrerende direktør og medstifter av Dreams, kommenterer: “Vi er veldig glade for å ha blitt kåret til en av verdens ledende fintechs av CB Insights. Det er alltid fantastisk når Dreams får anerkjennelse for å være et innovativt selskap, gitt alt det harde arbeidet vårt team har lagt ned for å bygge produktet vårt til den høye standarden vi har i dag. En stor del av vår suksess har vært avhengig av forskning fra anerkjente akademikere og atferdsvitenskapere, samt når kommunikasjon med våre brukere og strategiske partnere. Utover vårt utrolige team er det en hel del mennesker der ute som burde være veldig stolte over denne prestasjonen. Tidligere års lister inkluderer fintechs som nå er enhjørninger og noen av verdens beste spillere innen feltet. Det er med andre ord rett å si at å bli navngitt på Fintech 250 setter oss i veldig godt selskap.

Om Dreams

Om Dreams Dreams ble skapt som et direkte svar på de store bankenes manglende evne til effektivt og forståelig å kommunisere med unge kunder om kapitalforvaltning og personlige finansprodukter. Mens bankene har hengt etter når det gjelder å engasjere millennials-generasjonen, har det blomstret opp en ny innpakning av konseptet “kjøp nå, betal senere” som virker tiltrekkende på unge. Dette har avlet frem en shopping-kultur der unge mennesker bruker penger de ikke ikke har, gjerne på ting de heller ikke trenger. Dreams er bygget på atferdsvitenskap, og Dreams-metoden er laget for å gjøre det mulig for brukerne å føle seg bedre rundt egen økonomi ved å nå sine finansielle drømmer. Hos Dreams jobber et team på 80 ansatte fra 15 forskjellige land, fordelt på kontorer i Stockholm, Oslo og Berlin. For mer informasjon om Dreams, besøk nettsiden www.getdreams.com

Elin Helander
CSO