2021-10-12 08:15Pressmeddelande

Sigtuna Julmarknad är tillbaka

Med start 28 november välkomnas du åter igen till en traditionell julmarknad i Sigtuna stad varje adventssöndag, fyra söndagar före jul.

På Sigtuna Julmarknad samlas marknadsknallar från hela Sverige för att visa och sälja sina lokalt framtagna produkter i Sveriges första stad. Hit kommer även tomten för att ta emot barnens önskelistor, Lucia skrider ner för Stora gatan och det bjuds på underhållning och aktiviteter i vinterskrud för stora som små.

En nyhet för i år är Sigtuna Julrunda, en utökning av den traditionella julmarknaden på flera håll runtom i destinationen. Vad sägs om inomhusjulshopping och julmat över öppen eld i Stenladan vid Steninge Slott, besöka bageriet eller att lära dig hur man stöper ljus vid Wenngarns slott eller göra en utflykt till den vackra landsbygden i Odensala för en stämningsfull julfika på Herresta Lada? Ta god tid på dig och passa på att uppleva mer av Sigtuna!

Som vi har längtat efter att få välkomna våra besökare tillbaka till Julmarknad i Sigtuna stad, hälsar Anna Lakmaker, vd Destination Sigtuna. Vi har ett fortsatt stort intresse ifrån marknadsknallarna vilket tillsammans med våra befintliga näringsidkare på plats borgar för en härlig marknad med en stor bredd på utbudet av knallar, hantverk, julshopping och inte minst mat. Destinationen Sigtuna erbjuder fantastiska miljöer året runt men just vid jul är stämningen ändå något alldeles extra, avslutar Anna Lakmaker.

Fakta om julmarknaden

Mer information: destinationsigtuna.se

Datum: 28 november, 5, 12, 19 december.

Öppettider: kl. 11-16

För mer information om Sigtuna, vänligen kontakta,

Anna Lakmaker, vd
anna.lakmaker@destinationsigtuna.se