2023-04-21 08:56Pressmeddelande

Ny verkstadschef hos Delvator i Stockholm

Andreas Dennerman, ny verkstadschef på Delvator AB i Arlanda StadAndreas Dennerman, ny verkstadschef på Delvator AB i Arlanda Stad

Delvator AB har rekryterat Andreas Dennerman som ny verkstadschef på filialen i Arlanda Stad. Andreas anslöt sig till kollegorna i Stockholm i början på april.

–Vi är väldigt glada över att välkomna Andreas till Delvator. Hans ordningssinne och erfarenheter från tidigare arbetsgivare, framför allt med väl strukturerade arbetssätt och rutiner, kommer att hjälpa oss i vår verksamhet och våra planer framåt, säger Jonas Coltén, VD på Delvator AB

Andreas Dennerman, 50 år, har arbetat på Volvo Truck Center i Sollentuna sedan 1994 och har mer än 20 års erfarenhet som mekaniker och kundmottagare. Han har också jobbat i sju år som arbetsledare.

Andreas tycker det ska bli spännande att få jobba på ett mindre företag där det är korta beslutsvägar. Han ser också fram emot sin nya tjänst som ansvarig för Hitachis serviceteam i Stockholm:

–Jag trivs med människor och en del av arbetet är ju att få ihop en fin och sammansvetsad grupp på verkstaden.

Om hans egna styrkor och kvaliteter säger han:

–Jag är punktlig och gillar ordning och reda. Jag tar tag i saker som kan göras nu i stället för senare, så det inte fylls på och bildar en hög.

Privat är Andreas gift med Anna och har två döttrar. Förutom tiden med familjen så är intressena teknik, motorsport och mountainbike. Andreas har tävlat i Cross i 20 år och Gokart i 4 år. Flugfiske ligger dock högst på listan.

Vi hälsar Andreas välkommen i gänget.

Om Delvator AB

Delvator AB är generalagent för Hitachis entreprenadmaskiner i Sverige. Vi säljer Hitachis bandgrävare, hjulgrävare, minigrävare, giganter, tipptruckar, hjullastare, materialhanterare och andra specialmaskiner. Omsorgen om maskinägarnas totalekonomi finns uttryckligen inskriven i vår affärsidé. Tillsammans med Hitachis världsledande höga kvalitet är detta uttryck för målet att öka lönsamheten för dem som äger Delvatorsålda Hitachi. Delvator AB har huvudkontor i Eslöv, filialer i Härnösand och Stockholm samt ett rikstäckande nät av sälj- och servicebolag över hela Sverige.

Sussie Sörensson
Marknadsansvarig