2021-11-10 07:10Pressmeddelande

Delvator satsar vidare i Stockholm, anställer Tomas Åhrberg som ny säljare.

null

Vi välkomnar Tomas Åhrberg som ny säljare till Stockholm. Han börjar den 1:e november och kommer att utgå från vår anläggning i Arlandastad.

Tomas kommer senast från Granzow där han sålde gasgeneratorer, och innan dess arbetade han som säljare på Oilquick, där han hade många kontakter med kunder inom branschen och anställda hos Delvator. Han har jobbat som säljare sedan 2014 och innan dess arbetade han som lastbilschaufför och maskinförare.

–Tomas är en erfaren säljare med en bredd och ett driv som tilltalar. Hans stora intresse för maskiner och försäljning kommer hjälpa oss att utvecklas tillsammans med våra kunder, säger Jonas Coltén, VD på Delvator.

Tomas är född och uppvuxen i Uppsala och bor strax utanför staden med sin hustru och två barn. Hans stora intresse är såklart maskiner, men han spelar även golf och följer med på barnens alla hobbys på sin fritid.

–Det blir inte många timmar över efter jobbet och familjens alla sportaktiviteter; fotboll, innebandy, hockey, dans, golf och gymnastik står ofta på schemat, säger han och skrattar.

Det var ju det stora maskinintresset som gjorde att han fick upp ögonen för annonsen där man sökte säljare till Stockholm.
–Jag har velat sälja maskiner länge, säger Tomas. Och att få möjlighet att arbeta med ett varumärke som Hitachi där kundnöjdheten är så stor är ju bara toppen. Och efter att jag haft kontakt med folk på Delvator länge, visste jag ju också vilket härligt gäng det är. Jag tror jag kommer att trivas perfekt, fortsätter han.
–Jag ser fram emot att jobba med ett väl upparbetat nätverk med goda relationer. Och som ny säljare har jag också ambitionen att fortsätta att vårda det goda samarbetet med kunderna inom distriktet, men också att hitta nya kunder och utveckla relationerna till dem. Det kommer att bli en rolig och spännande utmaning, säger Tomas.

Om Delvator AB

Delvator AB är generalagent för Hitachis entreprenadmaskiner i Sverige. Vi säljer Hitachis bandgrävare, hjulgrävare, minigrävare, giganter, tipptruckar, hjullastare, materialhanterare och andra specialmaskiner. Omsorgen om maskinägarnas totalekonomi finns uttryckligen inskriven i vår affärsidé. Tillsammans med Hitachis världsledande höga kvalitet är detta uttryck för målet att öka lönsamheten för dem som äger Delvatorsålda Hitachi. Delvator AB har huvudkontor i Eslöv, filialer i Härnösand och Stockholm samt ett rikstäckande nät av sälj- och servicebolag över hela Sverige.

Sussie Sörensson
Marknadsansvarig