2023-09-14 07:37Pressmeddelande

Delvator AB anställer försäljningschef Magnus Halvarsson.

Jonas Coltén välkomnar Magnus Halvarsson som ny försäljningschef hos Delvator ABJonas Coltén välkomnar Magnus Halvarsson till Delvator AB

Nyförvärv hos Delvator

– Tillväxt kräver förstärkning. Delvator AB anställer försäljningschef Magnus Halvarsson.

Vi välkomnar vår nya försäljningschef Magnus Halvarsson till oss. Han är 53 år och kommer från Skultuna.

Magnus har framgångsrikt ansvarat och utvecklat sälj- och projektorganisationer i många år med tillväxt i både affär, marginal och marknadsandelar och har arbetat som försäljningschef sedan 1999. Han har en lång erfarenhet av teknisk försäljning, projektledning och att utveckla produkt- och tjänsteportföljer.

Magnus har arbetat på ABB under 21 år i flera olika funktioner inom teknik och försäljning.  I lite drygt 10 år var Magnus försäljnings- och marknadschef på Swecon Anläggningsmaskiner AB, vilket gett honom mycket god insyn i branschen. Senaste året har Magnus drivit eget företag.

Nu ser Magnus fram emot att arbeta i en lite mindre organisation som Delvator, men ändå i en bransch där han känner sig hemma. Han har haft bra koll på Delvator i sin tidigare roll som försäljningschef, då det ju är ett måste att ha god konkurrensbevakning.
– Där har ju Hitachi varit en spelare att räkna med avseende tillgänglighet, pålitlighet och prestanda, menar han. Branschen står också just nu inför en omställning av möjliga energislag, däribland elektrifierade lösningar som ligger mig varmt om hjärtat med tanke på mina erfarenheter från tidigare arbete inom området på ABB/Hitachi Energy.

Magnus började på Delvator den 1 september och han har redan kommit in i nya jobbet på ett smidigt sätt och har fått en positiv känsla för arbetsmiljön och teamet.
– Jag märkte direkt vilken hög ambitionsnivå som finns i gänget och den breda kompetensen hos alla jag träffat och pratat med. Jag ser fram emot att bidra i tillväxtsresan och utvecklingen av försäljningsteamet samt att ytterligare stärka relationerna med befintliga och nya kunder, säger han.

Utanför jobbet är det avkoppling och sommartorpet som lockar.
– Barnen är vuxna och har ersatts av fler mopsar och en boxer i soffan i stället. När tid ges drar vi till lilla torpet i Bergslagen för att ladda batterierna. Vid fint väder kör vi helst ut på sjön med motorbåten, eller så skruvar jag på en allt för gammal maskinpark som används för att hålla skog och åker i ordning, skrattar han.

– Med över 30 års erfarenhet av teknisk försäljning från Swecon och ABB blir Magnus ett bra tillskott i den tillväxtresa vi har påbörjat, säger Jonas Coltén, VD för Delvator AB. Jag ser fram emot att följa honom i hans utvecklingsarbete för vårt fina säljteam.

Varmt Välkommen till Delvator, Magnus!

Om Delvator AB

Delvator AB är generalagent för Hitachis entreprenadmaskiner i Sverige. Vi säljer Hitachis bandgrävare, hjulgrävare, minigrävare, giganter, tipptruckar, hjullastare, materialhanterare och andra specialmaskiner. Omsorgen om maskinägarnas totalekonomi finns uttryckligen inskriven i vår affärsidé. Tillsammans med Hitachis världsledande höga kvalitet är detta uttryck för målet att öka lönsamheten för dem som äger Delvatorsålda Hitachi. Delvator AB har huvudkontor i Eslöv, filialer i Härnösand och Stockholm samt ett rikstäckande nät av sälj- och servicebolag över hela Sverige.

Sussie Sörensson
Marknadsansvarig