2023-04-03 06:24Press release

Jon Lind blir ny VD på Dafo Vehicle Fire Protection

Jon Lind

Jon Lind har utsetts till ny VD på Dafo Vehicle Fire Protection och tillträder sin nya position den 1 september 2023. Jon har över 25 års erfarenhet av ledande roller, inklusive sin senaste position som VD på CTEK, en global ledare inom batteriladdningsteknik.

Dafo Vehicle Fire Protection är en ledande leverantör av brandskyddslösningar för tunga fordon och bussar. Företaget har en stark position på marknaden och erbjuder en bred portfölj av högkvalitativa produkter och tjänster som bidrar till att förhindra och minimera skador på fordon vid brand.

”Vi är mycket glada över att välkomna Jon som VD på Dafo Vehicle. Jon har en stark ledarskapsbakgrund och en beprövad erfarenhet av att driva tillväxt och utveckling inom teknikintensiva företag, och vi är övertygade om att han kommer att leda Dafo Vehicle in i en spännande ny era”, säger Maxim Berglund, partner på Sobro, huvudägare i Dafo Vehicle.

Jon kommenterar: ”Jag är mycket glad över att bli en del av Dafo Vehicle. Företaget har en stark position på marknaden och en djup teknisk kompetens inom brandskyddssystem. Jag ser fram emot att arbeta tillsammans med mina nya kollegor för att fortsätta utveckla företaget och bygga på dess framgångar.”

Om Sobro

Sobros vision är att vara en engagerad ägarpartner åt framtidens företag. Genom affärsglädje, fokus på företagskultur och medarbetare är Sobro med och skapar förutsättningar för värdeskapande bolag att växa. Utöver Dafo Vehicle, är Sobro även ägarpartner i ByggDialog, Elastx, Hässelby Blommor, Mercur, NCS Colour, NSS Group, Retune, Road Rental, Sluta Gräv, Tengbom, Vinnergi och Viva Media.

About Dafo Vehicle

Dafo Vehicle ligger i framkant av brandskyddsteknik för tunga fordon och bussar, med mer än 100 000 system sålda i mer än 30 länder världen över. Dafo Vehicles system används för både integrerade lösningar för produktionslinjer hos OEM:er och eftermonteringslösningar för slutanvändare.

Acting CEO of Dafo Vehicle Fire Protection
Urban Lindskog