2019-10-07 07:09Pressmeddelande

CURA-täcket, nu hos Sleepo.se

Foto: Zandra SamuelssonFoto: Zandra Samuelsson

Tyngdtäcket är ett uppskattat hjälpmedel för människor med olika former av insomnings- problematik och har använts inom svensk hälso- och sjukvård i över 12 års tid. Genom CURA® of Swedens försorg finns tyngdtäcken numer tillgängliga för gemene man till ett konsumentvänligt pris. Vi välkomnar nu Sleepo.se som återförsäljare av våra produkter!

Tyngdtäcket Pearl från Cura® of Sweden är ett exklusivt och populärt tyngdtäcke med funktionell design. Täckets tyngd sluter sig runt kroppen, likt en kram, och skapar ett behagligt tryck som bidrar till avslappning och minskad stress.

Genom tyngden från täcket, gynnas möjlig- heten för hjärnan att frigöra olika måbra- hormoner, såsom det s.k. kärlekshormonet oxytocin. Det blir lättare att slappna av och komma till ro. Sömnen blir mer sammanhängande, djupare och man vaknar därav piggare.

— Ung som gammal kan använda CURA®-täcket för att komma ner i varv och få en mer hög- kvalitativ sömn, menar Johan Andersson, grundare av CURA® of Sweden och fortsätter:

— Produkten är utvecklad så att den trots sin tyngd ska vara så smidig som möjligt att ta med på semestern, affärsresan och till fritidshuset. Täcket kan användas nattetid som terapi för bättre och mer effektiv sömn, samtidigt som det fungerar utmärkt som “mysfilt” i soffan. CURA® of Sweden har gjort en fantastisk resa sedan starten under våren 2018. — Vi har i dagsläget 20 stora butikskedjor och många mindre aktörer runtom i Skandinavien som säljer vårt tyngdtäcke. Vi samarbetar med 10 auktoriteter inom sömn, bl.a. forskare och professorer, som ställer sig bakom våra produkter och vår målsättning om ökad folkhälsa, berättar Johan Andersson.

Sedan hösten 2018 är CURA-täcket registrerat som medicintekniskt hjälpmedel hos Läkemedelsverket. CURA®s övergripande mål är att bidra till ökad folkhälsa genom att informera om sömnens betydelse för såväl individen som samhället, samt att hjälpa de som behöver bättre sömn med hjälp av tyngdtäcket som terapiform.

Om CURA of Sweden

CURA of Sweden är ett Svenskt företag som grundades år 2017. Vi jobbar med innovativa sovrumsprodukter som bidrar till bättre sömn. Med ett snabbt växande sortiment och ett stort distributionsnät arbetar vi för vårt långsiktiga mål, att bli en global marknadsledare inom innovativa och högkvalitativa sovrumsprodukter för bättre sömn och ökat välbefinnande.