2019-10-14 11:52Pressmeddelande

Börje Salming blir ambassadör för CURA-täcket

CURA of Sweden har initierat ett samarbete med Börje Salming för att sprida information om nyttan med företagets produkter till den breda allmänheten. Samarbetet innebär att CURA of Sweden har rätt att använda Börjes namn och utlåtanden om CURA-täcket i all marknadsföring.

- Jag är normalt restriktiv med reklamuppdrag men efter att jag själv har använt täcket i drygt två månader tvekade jag inte. Tvärtom, det känns viktigt för mig att ställa upp för en produkt som jag vet fungerar för mig och som förhoppningsvis också kan bidra till att hjälpa många andra människor som har problem med dålig sömn, stress, oro och liknande, kommenterar Börje.

- Det är ett privilegium att en nationalikon som Börje Salming ställer upp och berättar om sina positiva erfarenheter med CURA-täcket, säger Johan Andersson, grundare och ägare av CURA of Sweden. Sömnbrist är ett av vår tids största folkhälsoproblem, och de allra flesta av våra kunder upplever sig sova bättre med CURA-täcket. Vi på CURA of Sweden är övertygade om att CURA-täcket har potential att göra stor nytta för folkhälsan. Med Börje som ambassadör kommer vi sannolikt få ut större effekt av våra insatser för att sprida nyttan med tyngdtäcken.

CURA har inlett annonsering med Börje i tidningar, på webben och via sociala medier, men den riktiga stora exponeringen kommer ske genom en TV-reklam som lanseras inför julhandeln.

Om CURA of Sweden CURA of Sweden är Nordens ledande varumärke för tyngdtäcken. Tyngdtäcket är ett sömnhjälpmedel som har använts inom svensk sjukvård i behandlingen av sömnproblematik i över 12 år. CURA of Sweden tillhandahåller sina högkvalitativa tyngdtäcken för konsumentvänliga priser genom över 20 återförsäljare, inte bara till de som har allvarliga sömnbesvär, utan till alla människor som bryr sig om sin sömnkvalité.

Om CURA of Sweden

CURA of Sweden är ett företag med mångårig erfarenhet inom hälsobranschen. Vi erbjuder produkter och tjänster inom sömn och hälsa. Vi säljer och levererar tyngdtäcken, CURA Pearl och CURA Cozy. Vårt mål är att erbjuda alla som vill förbättra sin sömn tyngdtäcken till ett konsumentvänligt pris oavsett grundorsaken till problematiken. Eftersom vi är ett företag under ständig expansion söker vi ständigt förbättringar och är mycket lyhörda för våra kunder och samarbetspartners. CURA-täcket säljs hos 20-talet butikskedjor, vilket totalt ger fler än 2000 fysiska butiker samt genom onlinehandel. CURA of Swedens huvudkontor ligger i Norrland, med lokalkontor placerat i Sundsvall. Vi består av ett engagerat och kompetent team med höga ambitioner. Vår erfarna personal kan på bästa sätt bemöta kunderna, förstå deras situation och ge goda råd för varje individ.

Filip Andersson
Sortimentchef / Innehållsansvarig