2016-05-19 14:23Pressmeddelande

Combimix satsar vidare och anställer en KAM

null

Combimix expanderar ytterligare och har anställt Thomas Blomdell som Key Account Manager. Thomas kommer främst vara ansvarig för nyckelkunder inom bygg och anläggning.

Thomas har lång erfarenhet från branschen och kommer närmast från Bostik. Thomas har jobbat som säljare på Combimix mellan 2001 och 2011. Nu är han alltså tillbaka i en ny roll.

- Att vara tillbaka på Combimix känns både som att “komma hem” men också som att komma till något nytt. Bolaget har inte stått still utan utvecklats till något att både vara stolt över och ödmjuk inför. Entreprenörsandan i bolaget är imponerande. Alla vill mycket, och medvetenheten om att det bara är tillsammans med våra kunder som vi vidareutvecklas, är stor, säger Thomas Blomdell.

Thomas uppgift är att arbeta övergripande med säljfrågor gentemot kunders inköpsorganisationer. Att förbereda för övriga säljare genom att förhandla avtal, ta fram dokumentation och logistiklösningar så att det fungerar smidigt redan vid första kundordern. Fokus kommer att ligga på nyckelkunder bland byggherrar och föreskrivande led.

- Nyckelkunder är en stor del av vår verksamhet. De utgör basen i vår omsättning och det är med dem vi har mest daglig kontakt i alla våra led. Det är tillsammans med dem som vi bygger Combimix framtid, säger Thomas Blomdell.

Thomas tillträdde tjänsten den 18 april.

För ytterligare information och kontakt:
Gunnar Lund, VD, Combimix AB
gunnar.lund@combimix.se

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.

Om Combimix

Towe Aastrup