2020-09-10 14:19Nyheter

Systemet för de tunga stommarna

Combimix putskoncept Combi-Tradition.

Kvarteret Åpromenaden som består av ett flerbostadshus ligger längs Kungsängsgatan, Kungsängsesplanaden, Mältargatan samt Viragatan i Uppsala. Det finns en stor trevlig innergård innanför de fyra huskropparna som består av 6 till 8 våningar.

Den putsade fasaden är beklädd med putskoncept Combi-Tradition som är ett tjockputssystem för fasader med mineralisk isolerputsskiva. Systemet är modifierat med tätningar för att ger extra skydd för vatteninträngning runt öppningar i fasaden. Systemet fungerar som en egen enhet oberoende av underlaget och kan monteras på tunga stommar.

Vill du veta mer om våra putskoncept finns våra fasadsäljare till tjänst. Deras kontaktuppgifter finner du på vår hemsida: https://www.combimix.com/se/kontakt/forsaljning

Mer om objektet:
Objekt: Kvarteret Åpromenaden
Produkt: Combi-Tradition
Entreprenör: Puts & Tegel i Örebro AB
Byggherre: Uppsalahem
År: 2019

Ämnen: Fasad

Om Combimix

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.