2020-09-16 14:54Nyheter

CM Projekt Fin för de stora läggningarna

Combimix CM Projekt Fin under ytan i bilhallen.

Hedin Bil öppnar en helt nybyggd, 2000 kvm stor Kia-anläggning i Trollhättan. Anläggningen är en av fem Kia Red Cube-anläggningar i Sverige. Byggnaden är modernt designad och anpassad för att möta den ökade efterfrågan på elektrifierade och laddbara bilar. All elförbrukning på anläggningen kommer till 100 % från förnybara energikällor.

För att förbereda den nygjutna betongplattan för en slutyta med klinker, avjämnades den med CM Projekt Fin. CM Projekt Fin har en god flytförmåga och lämpar sig väl för tunna, större läggningar. Den är smidiga att jobba med och ger en slitstark yta.

Vill du veta mer om våra golvprodukter finns våra golvsäljare till tjänst. Deras kontaktuppgifter finner du på vår hemsida: https://www.combimix.com/se/kontakt/forsaljning

Mer om objektet:
Objekt: Hedin Bil, Trollhättan
Produkt: CM Projekt Fin
Entreprenör: Kakel I Väst AB
Byggherre: Tuve Bygg
År: 2019

Om Combimix

Combimix tillverkar mineralbaserade produkter för byggindustrin. I sortimentet finns bl.a. produkter för golvavjämning, fasadputsning, murning, gjutning, betongrenovering, restaureringsbruk för kulturbyggnader m.m. Försäljning sker i Sverige, Danmark, Norge och USA.