2022-11-08 12:19Tiedote

Uusi Cochlear™ Nucleus® 8 -puheprosessori - pienempi ja älykkäämpi

Cochlear Nucleus 8 -puheprosessorin käyttäjäCochlear Nucleus 8 -puheprosessorin käyttäjä

Pienempi, älykkäämpi ja paremmin yhdistetty*, Nucleus® 8 –puheprosessori avaa mahdollisuuksien maailman.

• Nucleus® 8 -puheprosessori on suunniteltu parantuneen ForwardFocus+^ -ominaisuuden ansiosta tekemään kasvokkain käydyistä keskusteluista selkeämpiä meluisissa tilanteissa. Tämä saavutetaan älykkäämmällä* kuuloteknologialla, joka mukautuu automaattisesti erilaisiin kuunteluympäristöihin.4-8
  • Nucleus® 8 -puheprosessori on maailman ensimmäinen sisäkorvaistutepuheprosessori, jossa on valmiina suora ääniyhteys tulevaisuuden kulutuselektroniikkaan uuden Bluetooth® LE-tekniikan avulla.1-3,#

Nyt henkilöt, joilla on vaikea tai erittäin vaikea kuulonalenema, voivat saada käyttöönsä maailman pienimmän ja kevyimmän sisäkorvaistutepuheprosessorin.9

Cochlear™ Nucleus® 8 -puheprosessori on 15 % pienempi ja 13 % kevyempi kuin aiempi malli.±  Se on suunniteltu auttamaan ihmisiä kuulemaan mahdollisimman hyvin riippumatta siitä, missä he ovat.4-7 Cochlearin uusin ja edistyksellisin kuulotekniikka pystyy havaitsemaan muutokset henkilön ympäristössä ja säätämään kuunteluasetuksia automaattisesti. Parannetun ForwardFocus+ -ominaisuuden ansiosta on helpompi keskittyä kasvokkain käytävään keskusteluun eikä taustamelu häiritse. 8,^

Nucleus® 8 -puheprosessorissa on Cochlearin uusimpien puheprosessoreiden suoratoisto-ominaisuudet ja liitettävyys. Siinä on valmiina suora ääniyhteys kuluttajaelektroniikkaan uuden Bluetooth® LE -tekniikan avulla.# Kun uusi Bluetooth LE -äänitekniikka tulee saataville, käyttäjät voivat suoratoistaa ääntä erilaisista kaiutinjärjestelmistä eri paikoissa, kuten juna-asemilla, ostoskeskuksissa ja urheilutiloissa, jotka tukevat Bluetooth Auracast -tekniikkaa™.10-12,# Tulevaisuudessa on hyvin mahdollista, että tämä tekniikka korvaa nykyiset kuulosilmukat.

"Nucleus 8 -puheprosessorin tekniikka on tähän mennessä meidän älykkäintä. Se on suunniteltu auttamaan ihmisiä kuulemaan keskustelut selkeämmin myös taustamelussa. Olivatpa he sitten kahvilassa, töissä tai koulussa - elämä on täynnä tilaisuuksia keskustella muiden kanssa", sanoo Lotta Vedholm, General Manager, Cochlear Nordic AB.

Sisäkorvaistute on tehokas hoitomuoto monille aikuisille, joilla on vaikea tai erittäin vaikea kuulonalenema.13

Katso video Cochlear Nucleus 8 -puheprosessorista täältä >>

Lue lisää Cochlear Nucleus 8 -puheprosessorista täältä >>

1 [cited 2022 Feb 28]. Available from: https://www.advancedbionics.com/ 2. [cited 2022 Feb 28]. Available from: https://www.medel.com/ 3. [cited 2022 Feb 28]. Available from: https://www.oticonmedical.com/ 4. Cochlear Limited D1864200 SCAN-X Design Description. Apr 2022. 5. Mauger SJ, Warren C, Knight M, Goorevich M, Nel E. Clinical evaluation of the Nucleus 6 cochlear implant system: performance improvements with SmartSound iQ. International Journey Of Audiology. 2014, Aug; 53(8): 564-576. [Sponsored by Cochlear] 6. Mauger S, Jones M, Nel E, Del Dot J. Clinical outcomes with the Kanso™ off- the-ear cochlear implant sound processor. International Journal Of Audiology. 2017, Jan 9; 1-10. [Sponsored by Cochlear] 7. Wolfe J, Neumann S, Marsh M, Schafer E, Lianos L, Gilden J, O'Neill L, Arkis P, Menapace C, Nel E, Jones M. Benefits of Adaptive Signal Processing in a Commercially Available Cochlear Implant Sound Processor. Otol Neurotol. 2015 Aug;36(7):1181-90. [Sponsored by Cochlear] 8. Cochlear Limited. D1964109 Clinical Investigation Report CLTD5804. Feb 2022 9. Cochlear Limited. D1190805, Processor Size Comparison. May 2022. 10. Hunn N. Introducing Bluetooth® LE Audio [Internet]. [cited 2022 Jan]. Available from: https://www.bluetooth.com/learn-about-bluetooth/recent-enhancements/le-audio/ 11. Cochlear Limited. D1631375 Nucleus 8 Sound Processor Product Definition 12. A Technical Overview of LC3 [Internet]. Bluetooth® Technology Website. [cited 2022 Feb 28]. Available from: https://www.bluetooth.com/blog/a-technical-overview-of-lc3 13. Gaylor JM, Raman G, Chung M, et al. JAMA Otolaryngology Head Neck Surg. 2013;139(3):265-272.

Kun tämä teknologia tulee käyttöön Cochlear Nucleus 8 -puheprosessorissa, puheprosessorin laiteohjelmistopäivitys mahdollistaa yhteyden muodostamisen Bluetooth LE Audio -yhteensopiviin laitteisiin.
* Verrattuna Nucleus 6 - ja Nucleus 7 -puheprosessoreihin
+ ForwardFocus on klinikalla aktivoitava ominaisuus, joka voi olla käyttäjän hallitsema tai automatisoitu.
Verrattuna Nucleus 7 -puheprosessoriin, jossa ForwardFocus on käytössä
± Vertailu tehtiin käyttämällä Nucleus 8 -puheprosessorin Compact-akkumoduulia ja Nucleus 7 -puheprosessorin kompaktia ladattavaa akkua.

Meistä Cochlear

Ihmiset ovat innoittaneet Cochlearia aina siitä asti, kun professori Graeme Clark ryhtyi luomaan ensimmäistä monikanavaista sisäkorvaistutetta nähtyään isänsä kamppailevan kuulonaleneman kanssa. Vuodesta 1981 lähtien Cochlear on valmistanut yli 650 000 laitetta ja auttanut kaikenikäisiä ihmisiä yli 180 maassa kuulemaan. Maailman johtavana implantoitavien kuuloratkaisujen valmistajana Cochlear auttaa ihmisiä löytämään elämän kaikki mahdollisuudet ja toivottaa heidät tervetulleiksi maailman suurimpaan kuuloistuteyhteisöön. Cochlear työllistää ympäri maailman yli 4 000 työntekijää, jotka pyrkivät kaikin tavoin täyttämään kuulonaleneman kanssa elävien tarpeet. Yhtiö innovoi jatkuvasti ennakoidakseen tulevaisuuden tarpeita ja on tähän mennessä sijoittanut yli 2 miljardia Australian dollaria [tutkimukseen ja tuotekehitykseen] kehittääkseen uusia tekniikoita ja auttaakseen vieläkin useampia kuulemaan. www.cochlear.com

Karin Walfridsson
Karin Walfridsson