2016-04-04 10:41NYHETER

Tack för i fredags!

null

City i Samverkan hade sitt första frukostseminarium om om Food & Beverage på Handelskammaren i fredags. Trots påskledigheter var uppslutningen stor för att lyssna på O’Learys och Lux Restaurangers framgångsrika konceptarbete samt Optimals intressanta kartläggning av Stockholms restaurangutbud, stadsdel för stadsdel.

Food & Beverage ett aktuellt område. Marknaden ställer allt högre krav på genomarbetade helhetskoncept och här ligger Stockholm i framkant. Koncepten inspireras av varandra, vilket driver på utvecklingen i snabb takt.

Nästa frukostseminarium är fredagen den 13 maj på Handelskammaren och handlar om handelns syn på Stockholms citys utveckling.

Välkommen!

City i Samverkan har som övergripande mål att besökare i City ska få en riktigt bra upplevelse. Våra medlemmar är staden, fastighetsägare och butiker.

Om City i Samverkan

City i Samverkan är Stockholm Citys organisation för offentlig-privat samverkan. Medlemmarna är Stockholms stad, fastighetsägare, handeln, samt enskilda företag och organisationer. Genom samverkan skapar City i Samverkan en attraktiv och händelserik citykärna, öppen för alla. Verksamheten är en verkställande organisation som initierar och samordnar projekt samt är en kunskapsresurs för Stockholm Citys aktörer. Visionen är att Stockholm City ska vara en av Europas attraktivaste destinationer.

KONTAKTPERSONER

Inger West