2017-11-08 09:27NYHETER

Gäller svensk lag i City?

null

Stiftelsen Tryggare Sverige och City i Samverkan bjuder in till ett frukostseminarium onsdagen den 6 december på temat “Gäller svensk lag i City?”

Under senare år har rapporterna om brott och otrygghet i Stockholm City ökat. Vid frukostseminariet pratar vi om situationen och utmaningarna i City, bl.a. med fokus på tillämpningen av ordningslagen.

Vid seminariet medverkar oppositionsborgarråd Anna König Jerlmyr (M), VD Per Eriksson (City i Samverkan), kommissarie Peter Enell (Polisregion Stockholm), ledarskribent Per Gudmundson (SvD) och juristen Karl-Åke Pettersson (Tryggare Sverige).

Tid: 6 december kl.08.00-09.15

Plats: Hotell Scandic Klara, Slöjdgatan 7

Anmäl ert deltagande via länken nedan.

Välkommen

Om City i Samverkan

City i Samverkan är Stockholm Citys organisation för offentlig-privat samverkan. Medlemmarna är Stockholms stad, fastighetsägare, handeln, samt enskilda företag och organisationer. Genom samverkan skapar City i Samverkan en attraktiv och händelserik citykärna, öppen för alla. Verksamheten är en verkställande organisation som initierar och samordnar projekt samt är en kunskapsresurs för Stockholm Citys aktörer. Visionen är att Stockholm City ska vara en av Europas attraktivaste destinationer.

KONTAKTPERSONER

Inger West