2023-05-31 07:56Pressmeddelande

City Gross etablerar sig i Norrtälje

City Gross Stora BernstorpExteriör på City Gross Stora Bernstorp

City Gross öppnar butik i Norrtälje och stärker därmed sin position i stor-Stockholm. Den nya butiken kommer öppna på Knutby Torg, en etablerad handelsplats i ett spännande och expansivt område med stark bostadsutveckling.

- Äntligen ska vi öppna butik i Norrtälje! Och extra kul att få göra det i sådant ett fantastiskt läge som detta. Potentialen är enorm då det är en stadsdel som planeras växa rejält de kommande åren. Det blir ett bra tillskott för Norrtäljeborna, säger Per Edstam, etableringschef City Gross.

Bygglovet beviljades under måndagen och butiken kommer att öppna i en privat fastighet, ägd av en familj som tidigare drev en järnhandel på platsen. Dialog med fastighetsägaren har pågått länge och City Gross är glada att föra familjens handelstradition vidare.

- Från familj till familj, kan man säga då City Gross också är ett svenskt familjeägt bolag. Sen känns det extra kul att dela med sig av denna nyhet då Norrtäljeborna länge har efterfrågat ett City Gross, säger Per Edstam.

Butiken kommer att ha en säljyta på cirka 3500 kvadratmeter och skapar cirka 50-60 nya jobb. Säljytan är något effektivare än en standard City Gross-butik, det påverkar dock inte kedjans signifikativt breda sortiment där det ryms allt från lågpris till premium.

- Jag är övertygad om att vårt koncept med fokus på svenskt butiksstyckat kött, en stor delikatessdisk och vår frukt- och grönsaksavdelning med många lokala leverantörer kommer passa bra in i Norrtälje, säger Per Edstam.

Butiken beräknas öppna under sen höst 2024.

För ytterligare information:
Per Edstam, etableringschef City Gross
+46723702482, per.edstam@citygross.se

Om City Gross

City Gross grundades 1993 och består idag av 42 stormarknader samt e-handel. Vi erbjuder en färskvaruhall och storhandel under samma tak och alla våra har butiksstyckat kött, manuella fiskavdelningar, egna butiksbagerier. Vi har landets bredaste sortiment av livsmedel. Det är skånska familjeföretaget Bergendahls som äger City Gross. Hösten 2021 gick Axfood in som delägare och äger idag 9,9 %.

Rebecca Wictor
PR & Kommunikation