2023-08-22 14:30Nyheter

Satu Andersson ny VD för Cirkus Venues med några av Stockholms mest klassiska varumärken

Cirkus Venues arenor, hotell och restauranger på DjurgårdenCirkus Venues arenor, hotell och restauranger på Djurgården

Med klassiker som Hasselbacken och Cirkus samt nya Gasometer och ytterligare hotell och restauranger i portföljen är Cirkus Venues en av de aktörer som driver utvecklingen av minnesvärda upplevelser i Stockholm och på Djurgården. Satu Andersson blir ny VD för Cirkus Venues och tillträder senast efter årsskiftet.

Satu Andersson har lång erfarenhet av besöksnäringen, hon har bland annat varit VD för Birka Cruises och distriktsdirektör för 15 Scandichotell i Stockholmsregionen. För närvarande är Satu VD för Holiday Club Åre, en av de största resortdestinationerna i fjällvärlden.

Besöksnäringen är en viktig inkomstkälla för Stockholm och Djurgården med sina olika besöksmål är en del av det som gör huvudstaden attraktiv. Som tillträdande VD för en av de största aktörerna på Djurgården ser jag fram emot att bidra till en fortsatt ansvarsfull och hållbar utveckling av destinationen, säger Satu Andersson.

Satu Andersson

Cirkus Venues är en koncern med flera olika produkter som erbjuder några av de mest spännande mötesplatserna på Djurgården. Utöver Hasselbacken och Cirkus Arena & Restaurang även boutiquehotellet Backstage Hotel samt restaurangerna Konsthallen och Pop Story. Företaget etablerar också en ny arena för kultur och event i Gasometer på norra Djurgården. Gasometer som den nya arenan kommer att heta beräknas öppna hösten 2026.

– Storslagna och historiska miljöer kombinerat med extraordinära och oväntade upplevelser lockade mig till uppdraget. Det är en fantastisk möjlighet, att tillsammans med mina kollegor, få utveckla enastående produkter för ännu fler gäster. Det skall ske med fokus på hög kvalitet, samarbete och hållbarhet, säger Satu Andersson.

Satu Andersson tillträder som ny VD för Cirkus Venues senast efter årsskiftet.

– Vi ser fram emot att få börja arbeta tillsammans med Satu med vidareutvecklingen av Cirkus Venues. Hon har lång och bred erfarenhet av att etablera och utveckla produkter i hospitalitysektorn samtidigt som hon är en erkänt driven och uppskattad ledare vilket gör Satu till den rätta personen att ta Cirkus Venues till nya höjder, säger Flavio Bucciarelli styrelseordförande i Cirkus Venues.

För frågor, vänligen kontakta:
Flavio Bucciarelli, styrelseordförande Cirkus Venues
Email: flavio.bucciarelli@erqole.it

Om Cirkus Arena & Restaurang

Historiska Cirkus på Djurgården i Stockholm vill vara ett tillhåll för roligheter, samkväm och oliktänkande. Vår ambition är att skapa extraordinära, udda och oväntade upplevelser, oavsett om du kommer hit för en konsert, en middag eller bara en kopp kaffe. Vår restaurang är en kreativ och lekfull bistro inspirerad av det udda och oväntade som Cirkus en gång var. Hos oss ska du kunna känna dig som en del av vår gemenskap eller kunna vara i fred - ta med din förlängda familj eller komma själv. Hit kan du komma om du vill fly från verkligheten, uppleva något extra eller om du bara vill vara dig själv en stund. Cirkus invigdes den 25 maj 1892 för att inhysa dåtidens stora cirkussällskap. Med åren har Cirkus blivit ett tillhåll för konserter, kongresser, TV-inspelningar och framförallt teater, musikaler och shower. Cirkus har huserat alltifrån världsstjärnor som Nick Cave, Simon & Garfunkel och Iggy Pop till succéshower som Chess och Mamma Mia. Idag är Cirkus norra europas största privatteater - en komplett anläggning med tre scener. Här ryms Cirkus stora scen i historisk miljö, med plats för 1 644 sittande gäster samt hypermoderna Nya Cirkus som tar upp till 784 personer i biosittning. Cirkus Arena & Restaurang har mingelutrymmen för flera hundra gäster och och en fantastisk festvåning med plats för drygt 100 personer.