2021-03-17 13:15Press release

YTTERLIGARE EN KEDJA VÄLJER CASALL TILL INSTRUKTÖRER OCH PTS

Friskvårdskedjan Actic, med 180 anläggningar och drygt 180 000 medlemmar, har i en grundlig  upphandling valt Casall som leverantör av personalkläder till alla sina instruktörer och PTs. Valet är ytterligare en bekräftelse på Casalls ledande position inom kvalitet och hållbarhet när det gäller träningskläder.

Casall klär redan idag instruktörer och PTs på hundratals anläggningar i Norden, samarbeten som i många fall stärker sig tiotals år tillbaka.

Vi är stolta över att vara förstahandsvalet för gym och studios när det gäller kläder till instruktörer och PTs eftersom det är en målgrupp som verkligen sätter våra kläder på prov. För oss är det ett viktigt kvitto på att våra plagg är överlägsna när det gäller kvalitet, funktion och livslängd. Att nu ytterligare en stor aktör som Actic väljer Casall är verkligen glädjande och vi ser fram emot vårt kommande samarbete, säger Nanna Hedlund, VD på Casall Sport.

Actic har under omfattande utredning testat och utvärderat ett flertal varumärken innan valet föll på Casall som exklusiv leverantör av personalkläder till alla Actics anläggningar.

Valet av Casall känns självklart då vi delar värderingar och syn på träning, kvalitet och hållbarhet. Att vår personal stolt kommer bära Casalls kläder är en viktig del av vår varumärkesförflyttning och det ser vi verkligen fram emot,Sofia Brandberg, Chief Marketing Officer på Actic

Samarbetet inleds i april.

About Casall

Casall Sport AB startade år 1984 med viljan att utveckla det absolut bästa inom träningskläder och hemmaträningsredskap. Sedan start har kvalitet, design, innovation och en hög etisk standard konsekvent varit i fokus och Casall är idag en ledande auktoritet inom träning i Sverige. Casall säljs på 20 marknader världen över.

Retail Operations Manager
Anna Söderberg