2024-01-30 08:00Press release

Utforska SS24, en kollektion full av färg!

.Casall SS24 Hero image.Casall SS24 Hero image

Casall välkomnar en ny säsong med sin SS24-kollektion som sprakar av färg, performance-plagg och moderna siluetter för alla dina träningsmål i vår och sommar!

"Jag skulle beskriva den här kollektionen som en godisbutik fylld med energiska färger som inspirerar till träning! På Casall är våra färgpaletter alltid viktiga när vi arbetar med en ny säsong då plaggen ska vara lätta att mixa och matcha. Med SS24 har vi tagit detta ett steg längre och skapat en palett med sportiga färger som alla ser fantastiska ut tillsammans! Vi vill att alla enkelt ska kunna skapa sina egna looks,” säger Jessica Rosenquist, Head of Design på Casall.

Säsongens färgpalett beskrivs som en familj av powerpasteller, som nyanserna Liberty Lilac, Breeze Blue och Deep Coral – den sistnämnda en ny färg på den bästsäljande Iconic Sports Bra med prisvinnande support och vetenskapligt bevisad hållbarhet – med samma support även efter 200 tvättar!

"Just nu ser vi att city chic utility-trenden fortfarande är stark. Våra Outdoor Active Shorts är ett perfekt plagg för den som gillar denna stil med två stora fickor i cargo-stil och en smickrande hög midja. Vi är även stolta över att kunna lansera nya performance-plagg, som den här säsongens nyhet Laser Mesh som finns i både en muscle tank och en crop top," säger Jessica Rosenquist.

Varje Casall-kollektion bygger på en grund av fashionable function, alltid med perfekta passformer i fokus som präglas av en teknisk men ändå feminin look.

"Många av våra mest älskade produkter, som våra tights Sculpture och Graphic eller den älskade Iconic Sports Bra, finns hos oss säsong efter säsong helt enkelt för att de är oslagbara när det gäller prestanda, kvalitet och design. Träningskläderna vi väljer att bära gör skillnad och ger oss självförtroendet att prestera vårt bästa. Därför är kvalitet och perfekta passformer en så stor del av vårt DNA som varumärke," säger Jessica Rosenquist.

Utforska SS24-kollektionen från Casall idag!

SEASONAL HIGHLIGHT : BLUE NOSTALGIA

När nostalgi och nutid möts, detta färgstarka mönster ger en vinkning till eran då Casall startade, när aerobics och benvärmare var det enda som gällde. I SS24-kollektionen syns detta printlätta och luftiga Sheer Tank, Sheer Mesh Tee och Biker Shorts.

SEASONAL HIGHLIGHT: LIGHT WINDBREAKER JACKET

Den perfekta jackan för utomhuslöpning under våren och sommaren! Denna vindjacka är det ultimata löpningsplagget som är både snygg och funktionell, ultralätt med reflexdetaljer, justerbar midja och en elastisk huva som håller sig på plats när du springer. Finns i vår SS24-färg Peach, som linjerar med Årets Färg från Pantone för 2024: Peach Fuzz.

40 YEARS OF CASALL : EVOLVING WITH WOMEN

2024 är ett jubileumsår för Casall! Allt började år 1984, eran av trikådräkter, benvärmare och aerobics. Sedan dess har Casall utvecklats med kvinnor och deras träning genom att innovera och utveckla sportmode som tar din träning till nästa nivå.

About Casall

Om Casall Casall Sport AB startade år 1984 med viljan att utveckla det absolut bästa inom träningskläder och hemmaträningsredskap. Sedan start har kvalitet, design, innovation och en hög etisk standard konsekvent varit i fokus och Casall är idag en ledande auktoritet inom träning i Sverige. Casall säljs på 20 marknader världen över hos bl a Selfridges, El Corte Ingles, Zalando, sportfackhandel och via Casall.com

Sofia Brandberg
CMO