2020-08-31 09:35Pressmeddelande

Elbilsboomen är här: Elbilsladdningsföretaget CaCharge växer med Göteborgskontor

Elbilsladdningsföretaget CaCharge fortsätter att växa och startar kontor i Göteborg.

– I takt med att antalet laddbara bilar ökar blir laddning allt viktigare för allt från fastighetsägare till bostadsrättsföreningar och hotell. Vi får många förfrågningar från västra Sverige och vill serva området med snabbfotad personal på plats, säger CaCharges försäljningschef Mårten Nyberg.

CaCharges effektstyrning fördelar elen mellan bilarna och kan balansera elbilsladdningen mot fastighetens hela elförbrukning. Det innebär maximalt antal laddplatser inom befintlig elkapacitet såväl som lägre kostnader genom minskad belastning när elen är dyrast.

Filip Aglöv blir CaCharges första säljare på plats i Göteborg. Han kommer i första hand att serva kunder i Göteborg, Västra Götaland, Halland och Jönköpingsområdet,

– Elbilsboomen har bara börjat. Idag finns 18 000 laddbara bilar i Västra Götalands län, det är ändå bara två procent av länets personbilar, säger Filip Aglöv.

– Redan idag börjar effektbristen att märkas i Göteborg. Om alla ska kunna ladda sin elbil måste vi använda elen smart. Nu ser jag fram emot att ge göteborgarna fler laddmöjligheter, fortsätter Filip Aglöv.

CaCharges kontor i Göteborg kommer att finnas på Sven Hultins Gata 9C.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Kurt Högnelid, vd CaCharge Telefon: +46 73 358 68 00 E-post: kurhog@cacharge.com

Filip Aglöv, Key Account Manager Göteborg Telefon: +46 73 358 68 00 E-post: filip.aglov@cacharge.com

Om Waybler

CaCharge elbilsladdning, med laddbox, tjänster och drift, i en lösning är optimerad för att aktörer med många laddplatser såsom fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner administrationsfritt ska kunna erbjuda många laddplatser. CaCharges effektstyrning jämnar ut effekttoppar och kapar kostnader. CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelid, Louise Kierkegaard och Tomas Öquist.