2020-04-16 08:43Pressmeddelande

CaCharge expanderar i Europa – Växer med Odyssey Impact Investments i Benelux

CaCharge, ledande inom smart och kostnadseffektiv elbilsladdning, tar steget ut i Europa och säljer sin laddlösning i Benelux genom företagets första partner på den europeiska kontinenten – Odyssey Impact Investments. CaCharge, vars internationella expansion inleddes med en Norgeetablering 2019, utvärderar just nu etableringar i fler europeiska länder.

– När andelen laddbara bilar i Europa växer ökar intresset för lösningar som gör det möjligt att ladda många bilar vid kontor och bostäder. CaCharge är ensamma om en lösning där varje enskild del är optimerad för kostnadseffektiv storskalig elbilsladdning säger CaCharges vd Kurt Högnelid.

CaCharge kommer att växa i Europa med ett nätverk av partners och återförsäljare. I mars skedde företagets första affär i Benelux genom företagets första partner på den europeiska kontinenten Odyssey Impact Investments.

– Vi är glada att vara en del av CaCharges tillväxtresa i Benelux. Nu finns både CaCharges produkt och service tillgängliga i Luxemburg genom vårt dotterbolag Parking Energy Services. Elbilsboomen kräver smidig, smart och kostnadseffektiv laddningsinfrastruktur vid arbetsplatser och bostäder. Vi ser fram emot ett givande samarbete och att bidra till elektrifieringen av den europeiska fordonsflottan, säger Marina Mouravieva, Partner på Odyssey Impact Investments.

– Europa står inför en elbilsboom – andelen sålda elbilar fördubblades under årets första månader 2020 jämfört med samma period året innan. Samtidigt är många laddbara bilmodeller på väg in på marknaden. Nu kommer infrastrukturen kring laddstolpar att expandera snabbt, fortsätter Kurt Högnelid.

Varje del av CaCharges helhetslösning för elbilsladdning är skapad för att storskalig elbilsladdning ska bli möjlig och lönsam. Hit hör bland annat effektstyrning, som kapar effekttopparna, och betalningslösningar som möjliggör flera kontrakt för samma parkeringsplats.

För mer information, vänligen kontakta:

Kurt Högnelid, vd CaCharge

Telefonnummer: +46 73 358 68 00, E-post: kurhog@cacharge.com

Marina Mouravieva, Partne Odyssey Impact Investments

Telefonnummer +352 661 759 830 E-post: marina.mouravieva@odysseyimpactinvestments.com

Om Waybler

CaCharge elbilsladdning, med laddbox, tjänster och drift, i en lösning är optimerad för att aktörer med många laddplatser såsom fastighetsbolag, bostadsrättsföreningar och kommuner administrationsfritt ska kunna erbjuda många laddplatser. CaCharges effektstyrning jämnar ut effekttoppar och kapar kostnader. CaCharge grundades 2015 av IT-entreprenörerna och affärsutvecklarna Kurt Högnelid, Louise Kierkegaard och Tomas Öquist.

Relaterad media