2021-03-03 10:50Pressmeddelande

Varberg BoIS förlägger 1 veckas träningsläger på Ivöstrand

En översikt över Ivöstrandsområdet och SparbankshallenEn översikt över Ivöstrandsområdet och Sparbankshallen

Den 3 - 10 mars kommer det allsvenska laget Varberg BoIS att förlägga sitt träningsläger hos Bromölla Fritidscenter. De kommer att spendera en vecka på hotell IföHus och förlägger sina träningar på MultiCopy Arena. På grund av pandemirestriktioner kommer träningsmatcherna dock att förläggas på annan ort.

"Vi tycker det är fantastiskt roligt att vi fått till ett samarbete med IföHus" säger Therese Håkansson, verksamhetschef på Bromölla Fritidscenter. Hon tillägger:

"Och med hjälp av Sports International lockar vi nya besökare till Bromölla som kanske aldrig hittat hit annars. Det är oerhört positivt hur vi genom vårt område kan bidra till att gynna den lokala handeln och näringslivet i Bromölla."

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator