2020-09-28 08:53Pressmeddelande

Pressinbjudan: Regionsfinalen i Kranvattentävlingen 2020

Den 6 oktober 8-13 hålls regionsfinalen i SparbankshallenDen 6 oktober 8-13 hålls regionsfinalen i Sparbankshallen

Varmt välkommen till regionsfinalen i Sparbankshallen på Ivöstrand i Bromölla. Snart är det dags för Kranvattentävlingen 2020 att gå av stapeln - Äntligen! Bromölla Energi & Vatten planerar för en välsmakande, magisk regionsfinal den 6 oktober med start klockan 8.00. Med anledning av Covid-19 har evenemanget anpassats efter de rådande restriktioner som finns. Det betyder bland annat att max 50 deltagare kan närvara under tävlingen och därför är det av stor vikt att massmedierepresentanter anmäler sitt deltagande via anmälningslänken. Press, vänligen klicka här!

Mindre grupper om 1-3 personer från media kan (i omgångar) släppas in i juryrummet under tävlingen. Det ger fototillfällen och en möjlighet att se hur tävlingen går till. Juryn finns självklart också tillgänglig för intervjuer, både före och efter provningen. Följande jurymedlemmar medverkar i regionsfinalen i Bromölla:

Gunilla Hultgren Karell -  välkänd vinprofil och återkommande vinskribent i Expressen och Allt om Vins provningsgrupp.

Linda Péres - Chefredaktör och vinskribent som arbetat på några av Sveriges främsta krogar som sommelier.

Solveig Sommarström - Dedikerad kemist och teknisk expert med bakgrund som labratoriechef åt Vin och Sprit AB.

Johanna Sjöberg - Johanna kommer från Bromölla och är mest känd som elitsimmerska med ett OS-brons på 4x100m frisim i Sydeny 2000.

Valla Sigurdardottir - Valla är en stil- och smaksäker entreprenör med lång erfarenhet inom besöksnäringen, både i Bromölla och på Gotland.

Deltagande kommuner: Bromölla, Åstorp, Svalöv, Perstorp, Helsingborg, Båstad, Östra Göinge, Osby, Olofström, Klippan, Ängelholm, Lund, Lomma, Eslöv, Burlöv, Malmö, Sölvesborg, Hässleholm, Tomelilla, Kristianstad, Trelleborg.

Dagens program

8.00-9.00 Vatteninlämning och frukost

Magiskt frukostmingel på våning 2 - Eventuellt tid för intervjuer med jurymedlemmarna och gäster.

9.00-10.00 Tävlingen introduceras

Juryns ordförande hälsar alla välkomna och ger en introduktion till kranvattnets värld. Bromölla Energi & Vatten AB delar sina tankar om Sveriges godaste kranvatten.

10.00-11.00 Tävlingen startar

Juryn provsmakar vattnet. Under tiden bjuds det på Chokladfika från Minas Chokladstudio. Mina pratar om vatten och choklad. Douglas Nordenbelt bjuder på en specialdesignad trollerishow med tema vatten.

11.00-11.30 Vinnaren tillkännages - Tid för intervjuer med jurymedlemmarna och gäster.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator