2021-07-09 09:13Pressmeddelande

Hälsomässan fylls på med utställare

Nu bjuder Bromölla Fritidscenter in lokala företag att delta i HälsomässanNu bjuder Bromölla Fritidscenter in lokala företag att delta i Hälsomässan

Nu fylls Hälsomässan i Sparbankshallen på  med utställare som är verksamma inom hälsa och välbefinnande. Planeringen för den 2400m2 stora mässan som går av stapeln i oktober är i full gång och förhoppningen är att besökarna kommer mötas av inspirerande nyheter, spännande produkter, intressanta föreläsningar och möjligheten att köpa hälsosam mat.

En trejdedel av ytan kommer kläs med golv och erbjuda en gedigen monteryta där både gym, vårdverksamheter, butiker och företag med fokus på alternativ hälsa samsas om besökarnas uppmärksamhet. Övrig yta kommer utgöra aktivitetsyta, loungedel med servering samt scenyta för föreläsningar och spännande seminarium.

- Flera företag har redan anmält sig för att hålla i föreläsningar och aktiviteter av olika slag, säger Therese Håkansson verksamhetschef för Bromölla Fritidscenter. Det är verkligen jätteroligt!

I veckan skickas inbjudningarna ut till lokala företag och Bromölla Fritidscenter hoppas att fler företag inom hälsobranschen kommer anmäla sig inom de närmaste veckorna.

-Vi vill bredda begreppet hälsa och inspirera besökarna att mötas i ett nytt sammanhang för ett gemensamt intresse där kropp, själ och sinne får stå i centrum, säger Therese Håkansson.

-Vi ser att hälsobegreppet kan innefatta allt från funktionsdrycker, sportprodukter och träning till god mat, läskande smoothies, hudvård och massage, tillägger hon.

För att anmäla ditt företag till mässan kan du skicka ett mail till info@bfcab.se.  På hemsidan finns monterkarta, prislistor och tips och råd inför mässan. Hälsomässan hålls den 1-3 oktober i Sparbankshallen i Bromölla.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator