2021-03-31 12:00Pressmeddelande

Hälsa och friskvård för både kropp och själ

Den 1 till 3:e oktober öppnar vi upp dörrarna till Sparbankshallen för årets första mässa, temat är hälsa- och friskvård och vi hoppas på ett stort intresse såväl bland utställare som besökare. Mässan kommer att hållas i Gröna Hallen och öppnar upp för ett större antal utställare och besökare.

- Det är en utmaning att driva evenemang under pandemitider men vi hoppas och håller tummarna för att restriktioner kommer medge denna typ av evenemang under oktober månad, i annat fall flyttar vi mässan framåt, säger Therese Håkansson verksamhetschef för Bromölla Fritidscenter.

Hälsa och friskvård är ett brett begrepp och vi hoppas locka såväl lokala gymägare som vill visa upp sin verksamhet som massörer, makeup-artister och andra verksamma inom skönhetsvård och liknande men vill även få fokus på hälsosam mat och själsligt välbefinnande. Så hälsa och friskvård för både kropp och själ på alla plan helt enkelt.

Är man intresserad och vill ställa ut under mässan kan man läsa mer på vår hemsida under evenemang och anmälan görs direkt till Bromölla Fritidscenter via e-post info@bfcab.se

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. Vi står för tre viktiga delar i människors liv - vi på BromöllaHem vill välkomna dig hem till en hyresrätt där du ska känna dig trygg och trivas. Ett hem lägger grunden för resten av din vardag och utgör en oerhört viktig del av den. Bromölla Energi och Vatten ger dig driftsäkra elnät men också både rent dricksvatten och en säker avloppshantering. I Bromölla har vi dessutom Sveriges godaste kranvatten - skapat av grundvatten som silats genom jordlagren i orterna som utgör vår kommun, både naturligt och av högsta kvalitet! Bromölla Fritidscenter ger dig unika möjligheter till idrott, hälsa och välbefinnande men också konst och kultur - allt på samma plats. En samlingspunkt över generationsgränserna som verkligen placerar Bromölla på kartan! Allt det här betyder mycket för oss som arbetar med det här. Vi bryr oss och känner att vi arbetar med någonting viktigt. Vi strävar efter att skapa en positiv utveckling i Bromölla genom våra tjänster och vill forma en positiv bild av vår kommun som boplats och turistmål. Vi arbetar varje dag för att erbjuda service och tjänster av hög kvalitet - för det är viktig för oss att våra invånare och besökare är nöjda. Vi tar dessutom ansvar för att öka både integrationen och mångfalden - vi vill alltid ta ett socialt ansvar genom att skapa arbetstillfällen och praktikplatser i enlighet med kommunens vison. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator