2021-06-01 13:13Pressmeddelande

Gallerian öppnar upp för vaccinering av Bromöllabor

Trottoaren utanför Gallerian Trottoaren utanför Gallerian

Anders Bröthlin VD för Bromöllabolagen meddelar att man efter samtal med Ulf Andersson, VD för Vaccinova AB har kommit överens om att öppna upp Gallerian för att ta emot Bromöllabor för Covid-19 vaccination. Själva vaccineringen kommer att ske med start i början av juni och pågå under en period av tre till fyra månader. Gallerians centrala läge och närhet till både parkeringsmöjligheter och bussförbindelser är några av anledningarna till att man valde just denna platsen.

- Vi är glada att vi har möjligheten att erbjuda detta på en så pass central plats som i Gallerian, säger Anders Bröthlin. Det känns även bra att Bromöllabolagen kan vara en del av något så viktigt och angeläget för Bromöllaborna.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. Vi står för tre viktiga delar i människors liv - vi på BromöllaHem vill välkomna dig hem till en hyresrätt där du ska känna dig trygg och trivas. Ett hem lägger grunden för resten av din vardag och utgör en oerhört viktig del av den. Bromölla Energi och Vatten ger dig driftsäkra elnät men också både rent dricksvatten och en säker avloppshantering. I Bromölla har vi dessutom Sveriges godaste kranvatten - skapat av grundvatten som silats genom jordlagren i orterna som utgör vår kommun, både naturligt och av högsta kvalitet! Bromölla Fritidscenter ger dig unika möjligheter till idrott, hälsa och välbefinnande men också konst och kultur - allt på samma plats. En samlingspunkt över generationsgränserna som verkligen placerar Bromölla på kartan! Allt det här betyder mycket för oss som arbetar med det här. Vi bryr oss och känner att vi arbetar med någonting viktigt. Vi strävar efter att skapa en positiv utveckling i Bromölla genom våra tjänster och vill forma en positiv bild av vår kommun som boplats och turistmål. Vi arbetar varje dag för att erbjuda service och tjänster av hög kvalitet - för det är viktig för oss att våra invånare och besökare är nöjda. Vi tar dessutom ansvar för att öka både integrationen och mångfalden - vi vill alltid ta ett socialt ansvar genom att skapa arbetstillfällen och praktikplatser i enlighet med kommunens vison. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator