2020-01-31 08:09Pressmeddelande

Bromöllabolagen kranmärker sina verksamheter

Bromöllabolagen är nu en kranmärkt verksamhet vilket innebär att vi tar ställning för en bättre miljö genom att servera och dricka färskt, nyttigt och lokalproducerat kranvatten istället för förpackat vatten. Vi innehar dessutom fortfarande titeln Sveriges godaste kranvatten - ett riktigt lyxvatten, enligt smakjuryn som korade Bromölla till vinnare i Kranvattentävlingen 2015.

Kranmärkningen, som är en nationell hållbarhetsmärkning för verksamheter som väljer kranvatten istället för förpackat vatten, gäller alla bolagen. Nu börjar arbetet med att märka upp verksamheterna och informera om kranmärkningen överallt där våra kunder rör sig - som exempelvis i receptionen, konferensrummen och Sparbankshallen.

År 2020 är det dags för Kranvattentävling igen.  Vi har förstås anmält oss för att försöka försvara titeln och hopppas att tävlingen kan lyfta vårt fantastiska vatten och de utmaningar vi står inför. Ni hejar väl på oss? I höst hålls regionfinalen i Bromölla.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. Vi står för tre viktiga delar i människors liv - vi på BromöllaHem vill välkomna dig hem till en hyresrätt där du ska känna dig trygg och trivas. Ett hem lägger grunden för resten av din vardag och utgör en oerhört viktig del av den. Bromölla Energi och Vatten ger dig driftsäkra elnät men också både rent dricksvatten och en säker avloppshantering. I Bromölla har vi dessutom Sveriges godaste kranvatten - skapat av grundvatten som silats genom jordlagren i orterna som utgör vår kommun, både naturligt och av högsta kvalitet! Bromölla Fritidscenter ger dig unika möjligheter till idrott, hälsa och välbefinnande men också konst och kultur - allt på samma plats. En samlingspunkt över generationsgränserna som verkligen placerar Bromölla på kartan! Allt det här betyder mycket för oss som arbetar med det här. Vi bryr oss och känner att vi arbetar med någonting viktigt. Vi strävar efter att skapa en positiv utveckling i Bromölla genom våra tjänster och vill forma en positiv bild av vår kommun som boplats och turistmål. Vi arbetar varje dag för att erbjuda service och tjänster av hög kvalitet - för det är viktig för oss att våra invånare och besökare är nöjda. Vi tar dessutom ansvar för att öka både integrationen och mångfalden - vi vill alltid ta ett socialt ansvar genom att skapa arbetstillfällen och praktikplatser i enlighet med kommunens vison. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator