2020-09-18 09:22Pressmeddelande

Bromölla Fritidscenter bjuder in till Bröllopsmässa

Foto: Sweet Colorful PhotographyFoto: Sweet Colorful Photography

Inbjudningar går i veckan ut till företag inom bröllopsbranschen för att ställa ut och visa upp sin verksamhet på Sparbankshallens första bröllopsmässa. Mässan är planerad till den 14 februari, under förutsättningar att restriktioner gällande Covid 19 tillåter det. I annat fall flyttas den framåt till sommaren. Mässan hoppas locka både giftassugna Bromöllabor såväl som blivande brudpar och intresserade från trakterna runtomkring.

- Vi ser en väldigt spännande start på 2021 och jobbar hårt för att få till olika typer av aktiviteter i Sparbankshallen samt idrottspark Ivöstrand, säger Therese Håkansson verksamhetschef för Bromölla Fritidscenter. Vi hade redan under början på detta år en hel del planerat som tyvärr fick ställas in pga rådande pandemi. Nu ser vi framåt och hoppas att Bromöllaborna välkomnar de aktiviteter som komma skall.

2021 startar med Bröllopsmässan och därefter finns fler mässor planerade med olika teman, teman som vi tror och hoppas kommer gå hem hos Bromöllaborna samt locka människor till att resa hit. Under året hoppas vi även få till andra arrangemang, ett exempel som vi håller på och undersöker just nu är olika typer av e-sports event.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. Vi står för tre viktiga delar i människors liv - vi på BromöllaHem vill välkomna dig hem till en hyresrätt där du ska känna dig trygg och trivas. Ett hem lägger grunden för resten av din vardag och utgör en oerhört viktig del av den. Bromölla Energi och Vatten ger dig driftsäkra elnät men också både rent dricksvatten och en säker avloppshantering. I Bromölla har vi dessutom Sveriges godaste kranvatten - skapat av grundvatten som silats genom jordlagren i orterna som utgör vår kommun, både naturligt och av högsta kvalitet! Bromölla Fritidscenter ger dig unika möjligheter till idrott, hälsa och välbefinnande men också konst och kultur - allt på samma plats. En samlingspunkt över generationsgränserna som verkligen placerar Bromölla på kartan! Allt det här betyder mycket för oss som arbetar med det här. Vi bryr oss och känner att vi arbetar med någonting viktigt. Vi strävar efter att skapa en positiv utveckling i Bromölla genom våra tjänster och vill forma en positiv bild av vår kommun som boplats och turistmål. Vi arbetar varje dag för att erbjuda service och tjänster av hög kvalitet - för det är viktig för oss att våra invånare och besökare är nöjda. Vi tar dessutom ansvar för att öka både integrationen och mångfalden - vi vill alltid ta ett socialt ansvar genom att skapa arbetstillfällen och praktikplatser i enlighet med kommunens vison. För oss är det självklart att samla alla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i din vardag. Vi arbetar hållbart för att hjälpas åt. Välkommen till Bromöllabolagen!

Therese Håkansson
Marknads- och kommunikationschef