2020-05-25 06:09Pressmeddelande

Bromölla Energi och Vatten utmanar regionens kommuner

Bromölla Energi och Vatten AB uppmanar regionens kommuner att anmäla sigBromölla Energi och Vatten AB uppmanar regionens kommuner att anmäla sig

En stjärnspäckad regionsfinal hålls i Sparbankshallen på Ivöstrand i oktober och Bromölla Energi och Vatten utmanar nu regionens kommuner att anmäla sig när titeln Sveriges godaste kranvatten ska koras.

Den 6/10 2020 är det dags för Bromölla Energi och Vatten AB att hålla i regionsfinalen som utgör en del av Kranvattentävlingen - en tävling för Sveriges alla kommuner där landets godaste vatten utses av en smaksäker jury. När tävlingen hölls förra gången, 2015, stod Bromölla som stolta vinnare. Fem år senare är det alltså dags för Bromölla att försvara titeln. Finalen hålls i Stockholm under v.47 men vägen dit går genom flera deltävlingar runt om i landet som sträcker sig under perioden 5/10-22/10.

Regionens kommuner uppmanas nu att anmäla sig till deltävlingen som arrangeras i Sparbankshallen på Ivöstrand i Bromölla. Det blir en spännande regionsfinal med intressanta gäster och förtrollande, välsmakande inslag när två finalister ska koras.

Läs mer på https://www.svensktvatten.se/medlemsservice/kampanjer/kranvattentavlingen/.

Om Bromöllabolagen

Vi är Bromöllabolagen. Bromöllabolagen är ett samlingsnamn för tre samhällsnyttiga bolag i Bromölla kommun som i gemenskap och med en känsla av samhörighet strävar efter att underlätta för våra kunder i deras vardag. För oss är det självklart att samla våra bolag under ett namn eftersom vi erbjuder tjänster och kompetens som svarar mot fler delar i människors liv. Välkommen till Bromöllabolagen!

Mathilda Lindqvist
Kommunikatör & koordinator