2022-07-01 11:49Nyheter

doplos en del av Brewhouse Inkubator

doplod - en plattform för eldsjälar som brinner för att skapa.doplos en del av Brewhouse Inkubator

doplos är en plattform och ett verktyg där kreatörer på månadsbasis kan få ekonomiskt stöd av sina följare så att de kan fortsätta göra det de älskar. Samtidigt bygger kreatören upp sitt eget Community och underlättar kommunikationen med de trognaste fansen.

Pierre Almquist som är en av doplos grundare berättar mer om hur han fick idén.

— Jag är själv poddskapare och har använt liknande tjänster tidigare. Idén föddes då jag såg hur mycket av de pengar jag fick in som försvann i olika dolda avgifter. Jag räknade lite snabbt på det och upptäckte att upp mot en tredjedel av de pengar som kom in försvann i avgifter, säger Pierre.

— doplos lösning är både billigare, stabilare och mer användarvänlig än konkurrerande lösningar.

Att brinna för en idé
Pierre har trots sin ringa ålder, startat och drivit flertalet bolag tidigare. Han berättar att för honom handlar entreprenörskap om att brinna för en idé och sen ha en tillräckligt bra blandning av galenskap och sunt förnuft för att kunna genomföra den. När det kommer till just genomförandet så menar han att Brewhouse Inkubator har haft stor betydelse.

— Brewhouse Inkubator betyder väldigt mycket för oss. Vi har fått rätt verktyg och en bra spark i rätt riktning för att utveckla affärsidén ytterligare. Vi är ett väldigt gott gäng och de andra entreprenörerna som deltar i inkubatorn är alla väldigt drivna och ett bra bollplank för oss på doplos.

doplos söker kreatörer
Är du kreatör och vill vara med och testa Doplos plattform?
Skicka ett mejl till creator@doplos.com så får du mer information om hur du kan vara med och testa plattformen och samtidigt samla in pengar till din kreativa verksamhet.

Om Brewhouse Inkubator

Brewhouse Inkubator erbjuder affärsutvecklingsstöd för entreprenörer, innovatörer och nystartade företag inom kreativa näringar med fokus på musik, scen och ny teknik. Brewhouse Inkubator är utvald att vara med i Vinnovas nationella inkubatorprogram för excellenta inkubatorer. Förutom ekonomiskt stöd innebär det även en kvalitetsstämpel. Läs mer om Brewhouse Inkubator på brewhouse.se/inkubator

Fredrik Björhed
Kommunikationsansvarig