2021-11-30 13:22Nyheter

Brewhouse Inkubator söker Business Developer music tech

Brewhouse Coworking spaceBrewhouse Coworking space

Brinner du för entreprenörskap och drivs av att bidra till utveckling av innovativa affärsidéer? Har du dessutom ett intresse för music tech industrin och de kreativa näringarna? Läs vidare!

Brewhouse Inkubator söker dig som drivs av att  bidra till utveckling och internationalisering av innovativa affärsidéer inom kreativa näringar.

Vi är ett team om fem affärsutvecklare på Brewhouse Inkubator som nu växlar upp och tar in fler bolag. Därför söker vi en kollega att toppa vårt lag med.

ARBETSUPPGIFTER
Brewhouse Inkubator erbjuder affärsutvecklingsstöd till entreprenörer, innovatörer och nystartade företag inom kreativa näringar, med fokus på musik, scen och ny teknik.

Hos oss kommer du att stötta bolag inom music tech i deras utveckling och tillväxt. Du kommer att jobba nära innovativa och entreprenörsdrivna bolag från tidig startup till marknadsetablering och internationalisering. Det handlar om att vara en lots i deras affärsutveckling; att ge dem stöd med att nå finansiering och hur de bygger framgångsrika team. En viktig del i dina arbetsuppgifter består av att ha det övergripande ansvaret för alla bolag i Brewhouse Inkubator vad gäller finansieringsfrågor och externt kapital.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har kompetens inom digital tjänsteutveckling och erfarenhet av entreprenörskap och tillväxtresor, gärna inom kreativa branscher. Du besitter spetskunskaper inom finansieringsfrågor och är väl insatt i startupbolagens utvecklingsprocesser.

Vi söker en lyhörd, kommunikativ och entusiasmerande person med ett positivt förhållningssätt som har lätt att se möjligheter och hitta lösningar. Du är prestigelös och motiveras av att se människor och bolag utvecklas.

Personligt intresse av eller branscherfarenhet från musik och scenkonst är meriterande liksom tidigare erfarenhet från Sveriges innovationssystem samt egen erfarenhet av företagande.

VAD ERBJUDS DU HOS BREWHOUSE INKUBATOR
Hos oss bidrar du till utveckling och tillväxt och skapar nytta på riktigt. Du befinner dig i den absoluta skärningspunkten mellan näringsliv, kulturliv, akademi och samhälle med placering i ett kreativt kluster för entreprenörer och kreatörer. Här får du möjligheten att vägleda och coacha morgondagens entreprenörer och innovatörer och bidra till utvecklandet av framtidens innovationer.

ANSÖKAN
Vi vill veta mer om dig! Ansök via Linkedin Easy Aply eller genom att mejla charlotte@brewhouse.se. Sista ansökningsdag 20 december 2021. Rekryteringen sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

KONTAKT
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Brewhouse Inkubators verksamhetschef Charlotte Odbjer på telefonnummer: 070-730 21 25 eller charlotte@brewhouse.se

LÄS MER OCH SÖK TJÄNSTEN HÄR

Ämnen: Nyhet

Om Brewhouse Inkubator

Brewhouse Inkubator erbjuder affärsutvecklingsstöd för entreprenörer, innovatörer och nystartade företag inom kreativa näringar med fokus på musik, scen och ny teknik. Brewhouse Inkubator är utvald att vara med i Vinnovas nationella inkubatorprogram för excellenta inkubatorer. Förutom ekonomiskt stöd innebär det även en kvalitetsstämpel.

Fredrik Björhed
Kommunikationsansvarig