2021-09-17 11:43Bloggpost

Framtidens samhällsentreprenörer samlas på Brewhosue Inkubator

Rookie Startups tillsammans med affärsdrakarna Jimi Tadi och Michel Laporte Godorn på Brewhouse Inkubator.Rookie Startups tillsammans med affärsdrakarna Jimi Tadi och Michel Laporte Godorn på Brewhouse Inkubator.

Brewhouse Inkubator hissar segel och sätter kurs mot hösten med nya bekantskaper och affärsidéer att se fram emot. Sommaren har också passerat med många nya ansikten på inkubatorn då Rookie Startups tillsammans med Göteborgs stad har utbildat 40 ungdomar till framtidens samhällsentreprenörer.

— För många har det varit ett första smakprov på det stundande arbetslivet. Deltagarna har arbetat i grupp och tagit fram en affärsplan utifrån en affärsidé kopplat till en samhällsutmaning – allt uppbackat av en omvärldsanalys, marknadsföring, budget och implementeringsplan, säger Erik Bäck Toikka som har varit affärscoach för gruppen.

— Syftet med programmet är dels att Göteborgs Stad ska få ungdomars perspektiv på befintliga samhällsutmaningar, men också att inspirera nästa generation till eget företagande och att tänka stort.

Inspirerande blev det inte minst avslutningsdagen då affärsidéerna skulle presenteras och pitchas för affärsdrakarna Jimi Tadi och Michel Laporte Godorn.

Vi på Brewhouse vill tacka Erik Bäck Toikka och Rookie Startups för samarbetet och den ungdomliga energi och entusiasm som har flödat genom Brewhouse Inkubatorn under sommaren.

Med Värme!

Brewhouse

Om Brewhouse Inkubator

Brewhouse Inkubator erbjuder affärsutvecklingsstöd för entreprenörer, innovatörer och nystartade företag inom kreativa näringar. Med fokus inom musik, scen och ny teknik får de som har en hållbar affärsidé hjälp att utveckla sitt företag. Läs mer på brewhouse.se/inkubator Brewhouse Inkubator är utvald att vara med i Vinnovas nationella inkubatorprogram för excellenta inkubatorer. Förutom ekonomiskt stöd innebär det även en kvalitetsstämpel.

Fredrik Björhed
Kommunikationsansvarig