2018-07-30 14:16Nyheter

Svetsarbeten utförs med dispens från eldningsförbud

Det eldningsförbud som råder i Dalarnas län innefattar även svetsning vilket berör vår verksamhet, främst i arbetet med elnät och fjärrvärmeledningar.

Borlänge Energi har nu sökt och fått dispens hos Räddningstjänsten Dala Mitt för arbeten med elnätet och kan i och med det återuppta arbetet. För svetsning av fjärrvärmeledningar har Borlänge Energis entreprenör sökt och beviljats dispens från förbudet.

Ansökan som lämnas in för att få göra undantag från eldningsförbudet innehåller bland annat en utförlig beskrivning av släckberedskapen och en beskrivning av närområdet där arbetet ska utföras.

Om Borlänge Energi

Att leverera bekvämligheter till borlängeborna är ett ansvarsfullt åtagande som ställer stora krav – inte minst vad gäller miljön. Förutom att tillhandahålla el, elnät, fjärrvärme, stadsnät, vatten, avlopp, dagvatten och avfall i Borlänge sköter vi på Borlänge Energi även kommunens gator, vägar och grönområden. Vårt jobb är att leverera våra produkter 24 timmar om dygnet, med miljöriktig hantering, bra service och till så låga priser som möjligt. Men det är också ett ansvarsfullt åtagande som ställer stora krav – inte minst vad gäller miljön. Vi vill att Borlänge ska vara en hälsosam stad att leva i. Idag och i många generationer framöver.

Lena Lagestam
Styrelseordförande